Moro! mieltä askarruttaa kun tässä taannoin ostin uuden näytönohjaimen mallia radeon 4890 ja se on nyt koneessa kiinni. Olen asentanut ajurit yms tarvittavat ohjelmat, mutta silti kone tuntuu jotenkin melkein yhtä tehottomalta kuin edellisellä paljon huonomalla näytönohjaimella. Koneen prosessori on mallia Intel Core 2 Duo E6300 jo 2,5 vuotta vanha. Emolevy on ASUS P5QL-PRO (uusi) ja muistia on 4 Gt DDR II 1066 Mhz väylällä. Kannattaako siis ostaa uusi prosessori jos haluan saada koneeni tehokkaammaksi ja jos kannattaa niin suositelkaa ihmeessä mallia.
Kyllähän uusi/tehokkaampi prossu tekisi ihmeitä tuossa kokoonpanossa. Tuo 6300, alkaa olemaan laiskahko 1.8Ghz:n vakio kellotaajuuksilla.. Mutta sitten uutta prossua kehiin. Noh, meikäläine kyl suosittelisin ronskisti joko tätä joka aiheuttaisi sen että nopeutta tulisi about triplaten lisää, puhumattakaan kellotus pontetiaalista jonka avulla tosta saanee helpohkosti sen 4Ghz:ä.. Toinen hieman edullisempi vaihto ehto tulee sitten tässä, tuostakin löytyy tehoa moninkertaisesti verrattuna nykyiseen "ruoskaasi", ja noilla saat kutiteltua enemmän viihdettä uudesta Radeonistasi. Täällä on monilla Inteliä, joten saattaa tulla vielä parempiakin vinkkejä, mutta itse lähtisin jommasta kummasta prossusta liikkeelle, eli joko Q9550:sta tai sitten Q9400:sta. Kannattaa huomoida, jos jompaan kumpaan prosessoriin päädyt, että saatat joutua päivittämään emolevysi BIOS:in, tämä ei kuitenkaana ole kovin hankala homma.
Yhtiömme kiittää! Mä olen itse kattellu core 2 duo E8400 tai E8500, mutta kannattaako ostaa suoraan sitten jo se Quadcore? Minkälainen ero esim tolla E8500 ja Q9400 sitten on noin niinku tehon ja käytön kannalta?
Riippuu myös peleistä. Ite suosittelisin kuitenkin sitä Quadia. Työpöytä käytössä nopeampi varsinkin win 7 käyttiksellä huomaa eron. Perhanako olisi itekki ostanu sen aikoinaan. Nyt pitää venailla johonki ens syksyyn tai puolen vuoden päähän seuraava päivitys aikasintaan. Quadia kehii ni lähtee, vieläkö sille kelloja syöttää.