Joo elikkä ajattelin kysellä että mikähän mättää kun en saa korttia kulkemaan coren osalta kuin maksimissaan 900mhz kelloilla ja silloinkin pelaillessa kaatuilee satunnaisesti. 3d markki menee läpi 900mhz kelloilla mutta jos laittaa vähänkin enemmän niin ei pyöri enää... Yleensä kaatuu siinä ihmeen tuliperhos testissä... Muistit kyllä kulkee ihan hyvin. Ihmetyttää vaan että Furmarkin stability test pyörii ihan täysin ja pitkään vaikka yli 950mhz kelloilla mutta 3d mark kaatuu heti. Lämmöt on hyvät kun on uusi cooleri (rasituksessa en ole yli 60C menemään millään. Voisko esim virtalähde olla riittämätön tai emossa vikaa vai onko minulla vaan uskomattoman huono tuuri tuon kortin suhteen??? Intel i5 750 Asrock P55M Pro XFX Ati Radeon HD 4890 500Gt Kovo 4Gt Muistia A-Link 560W Chieftechin Poweri Tässä vielä linkki kuviin powerista josta näkee tiedot hyvin: http://www.allegro.pl/item800689509_zasi...rancja_krk.html
ei virtalähde ainakaan ole riittämätön koska mullla pyörii hyvin tällänen kokoonpano 520wattisella \Phenom II X4 955BE@4.0ghz\asus M4A78T-E\croshair 520HX\XFX HD4890 BE 1GB \zalman CNPS9900-LED\8GB DDR3 1600mhz kingston\2x 500GB Spinpoint F1\Antec 300 5tuulettimella\LG DVD+/-RW DL 22x
Kannattaa vielä vilkaista emolevyn lämpötiloja rasituksen aikana. Vanha koneeni kaatui aikanaan emolevyn lämpötiloihin kun ne lähentelivät kovasssa rasitusessa jo sataa astetta. Prossun ja näyttiksen lämmöt olivat itsellänikin silloin kunnossa. Virtalähde riittää kyllä.. Tuon kokoonpanon ei pitäisi viedä maksimissaan kuin ~250-300W
Joo itsekkin olen sitä mieltä että virtalähteen pitäis riittää. Joo olen aikeissa vaihtaa emolevyn joulun jälkeen, koska ei ole tosiaankaan kovin hyvä tuo emo kellotukseen ainakaan prossun osalta, koska siinä ei ole mitään muuta kun piirisarjan jäähy niin käy ihan helkutin kuumana komponentit prossun ympäriltä. Toivottavasti se auttaisi. Kiitos vastauksista.