1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Crossfire/Asus Striker Extreme/HD5770

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi mraty 02.02.2011.

  1. mraty

    mraty Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka näyttisgurut.

    Minulla olisi pari kysymystä. Mulla on tällä hetkellä kaksi HD5770 näyttistä ja emona toimii Asus Striker Extreme. Laitoin näyttikset koneeseeni mutta en löydä mistään uusimmasta catalyst control centeristä että voisi enabloida crossfiren. Sitten googlettelin asiaa ja joku mainitsi että asus striker extreme ei tue crossfirea ollenkaan.. pelkkää SLI:tä. Onko tämä totta? jos on niin saako mitenkään kikkailtua että kyseisellä emolla pelittäisi kaksi näyttistä crossfiressa.

    Toinen kysymys: minulla on myös HD4870X2 näyttis jolla olen pelaillut menemään jne jne. Tuossahan näyttiksessä on kaksi grafiikka piiriä. Toimiiko tuo automaattisesti jotenkin crossfire tilassa vai olenko pelaillut "vain yhdellä piirillä" jos tuo emo ei tuo crossfiree?

    Kiitos jo valmiiksi vastauksista.
     
  2.  
  3. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    tuplaydin näyttikset toimivat automaattisesti crossfiressä riippumatta siitä tukeeko emo cf:ää tai ei. Tämä siis tapahtuu kortilla "sisäisesti"

    Emolevy on vanhalla nForcen piirisarjalla joten kahden kortin cf ei onnistu ko. emolla. "Häkkäämällä" cf:n voi (mahdollisesti) saada toimimaan mutta se vaatii jo hieman tietämystä sekä muokatun biosin.

    "I'm sure many of guys have read about the unique HP Blackbird running ATI Crossfire on a Nvidia SLI mobo. It's unique coz Crossfire does not work on SLI mobos but HP has a special BIOS which allows it.

    I had NBTD n decided to do this just now. I just flashed my Striker Extreme with the HP VooDoo Blackbird BIOS. Everything works perfectly after the flash. I can now choose to run my rig with SLI or Crossfire."


    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=171882
     
    Viimeksi muokattu: 02.02.2011

Jaa tämä sivu