1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus HD 6950 1Gb kohtuulliset 3dmark 11 pisteet?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Peku 23.02.2012.

  1. Peku

    Peku Active member

    Liittynyt:
    10.08.2010
    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Elikkä ajoin 3dmark 11 testin läpi ja sain pisteitä P5080 vakio kelloilla.
    Mulla ei ole hajuakaan että onko nuo hyvät pisteet vakio kelloilla...

    En tiedä sitten tuosta tekstistä:Your Score is Low Compared to Similar Systems.
    Tarkoittaako tuo sitä että konneessa joku homma kussee vai että suurin osa joka on tehny testin samalla kokoonpanolla on kellottanu? Alun perin oli tarkoitus laittaa 2gb malli mutta myyjän mukaan ei tukusta saanu ja tyydyin sitten tuohon. Ajattelin kesällä laittaa toisen samanlaisen näyttiksen viereen ja kellotella prossua, kannattaako? Ja virtalähde on chieftecin 750 wattinen eli varmaankin riittää aivan hyvin jos laittaa kaks palikkaa crossfirenä?
     
  2.  
  3. Eikka83

    Eikka83 Regular member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omalla kokoonpanolla(näkyy signeerauksessa) sain prossu ja näyttis kelloteltuna ~4800 pojoa, ja sulla kuitenkin jonkun verran paremmat osat, eli kyllä pitäs enempi tulla pisteitä. Joku mättää nyt.

    Onhan sulla uusimmat ajurit asennettuna?
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2012
  4. youpekkad

    youpekkad Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2011
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Todennäköisesti kyse on vaan siitä että "similar systems" tarkoittaa suurimmilta osin 2500k+HD6950 kellotettuna, joten siitä johtuen "keskiarvo" tulos tuolla kokoonpanolla on vakiokelloilla olevaa konetta korkeampi.

    Kellota prossua/näyttistä ja aja testi uudestaan ja katso mitä sitten sanoo.

    Itse sain 2500k@4,2ghz+GTX560ti@900mhz jotain 4909 pistettä ja sanoi "score is comparable blablabla" joten kyllä olet oikeilla jäljillä ja veikkaan että tuossa ei ole mitään kummallista.
     
  5. Peku

    Peku Active member

    Liittynyt:
    10.08.2010
    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Juu tämä kone on ollut mulla vasta alle vuoden ja kaikki pelit yms toimii loistavasti max asetuksilla. En halua alkaa vielä kellottelemaan ainakaan prossua koska mulla on intelin vakio sirkkeli jäähynä, kesällä mahdollisesti laitan antecin tai corsairin vesijäähyn prossulle, en sitten tiedä onko järkeä(maksaa ~70€). Kellottamisesta ei ole juurikaan kokemusta mitä nyt jollain ohjelmalla edellistä konetta koitin kellottaa. Näyttistä en koskaan ole kokeillut kellottaa mutta miten jos sais tästä 6950:sta core clockin sinne 900 mhz paikkeille onko tehon nousu niin hyvä että kannattaa takuu purkaa? Mullahan on tosiaan tuo näyttis asuksen dc 2 joka oli muistaakseni 20% viileämpi kuin muut. En sitten tiedä kannattaako vielä alkaa osien takuuta purkaan, kun kaikki kuitenkin toimii hyvin. Juu niin mieki kyllä aattelin että tuo alhainen pistemäärä johtuu siitä että on vakio kellot.
     
  6. youpekkad

    youpekkad Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2011
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo siis hyvä kone tuo on, varmana pyörii kaikki pelit ilman kellottamistakin. Eikä sitä nyt 3dmarkin takia kannata kelloja hakea, itse vaan huomasin että näyttis vakiona antoi tuon "low score" kilven ja näyttis kellotettuna ei.

    Ajoin testin uudestaan samalla setillä minkä mainitsin aiemmin ja sain 5009 pojoa.
     

Jaa tämä sivu