Lueskelin MikroBitistä, että 3D-vaikutelman tekevä ominaisuus on nimeltään 3D vision. Olen tässä kohta ostamassa iMaciä, ja kiinnostaisi tietää, että onko NVIDIA GeForce 9400M -näytönohjaimessa tuki 3D visionille. Googlasin, ja sain niin vähän osumia, että voisin kuvitella, ettei tukea löydy. Entä löytyykö iMacin ATI-näytönohjaimella varustetusta versiosta 3D visionia?
En tiedä mutta jos pelejä meinaat pelata ni pitää olla melko tehokas näytönohjain, se fps mitä saat normaalisti niin jaat sen puolella niin saat fps:sän 3D:n kanssa. Eli ruutia pitää löytyä näytönohjaimesta että pelejä hyvin pyöritellään. Atilla ei taida vielä olla mitään 3D kikkailua, kyllä ne jotain on kehittämässä silti, Blu-Ray 3D tms.
Macille ei ainakaan toistaiseksi ole olemassa tuota 3dVisionia. Ja 9400M on auttamattoman hidas näyttis, vaikkakin ihan pätevä peli iMacin sisuksissa. Tuo 3d Vision tarvitsee ensiksikin näytön joka pystyy tarjoamaan vähintään 120Hz:n virkistystaajuuden, iMacin näytöstä en tiedä, mutta en usko että ihan noin kovat herzit irtoaa. Toisekseen vähimmäis vaatimus näytönohjaimelle taisi olla GeForce 260GTX, joka sekin on 3d Visionin kanssa turhan laiska. Eli jos haluat 3dVisionilla päästä pelailemaan, tarvitset kokonaan uuden koneen. Mielellään kahdella GeForce 280GTX:llä SLI tilassa (tai yksi 295GTX) ja joko Samsungilta tai Viewsonicilta sopivan näytön, eli sellaisen joka tukee tuota 3d ominaisuutta. Taitaa muillakin valmistajilla olla jo sopivia monitoreja, mutta en ole varma.
Pelaan ehkä kerran kuukaudessa. Oon käsittäny, että 3D vision toimii myös leffojen ja telkkarin kanssa. Voisko ko. näyttiksen potku riittää sellaseen? Eli jos oletetaan, että Mäkille saatais sopiva ajuri joskus tulevaisuudessa, voisiko esimerkiks leffoja mahollisesti kattella 3D:nä?
No mites mulla sit toimii modern warfare 2 parhaimmil graffoil ja reso 1024x768? Koneen speksit: Näyttis: palit 9600gt 512mt siihen liitettynä ikivanha putkinäyttö joku samtron, hertsejä max 85! prossu: athlon 64 x2 4400+ @2.53ghz 4 gigaa muistii ja ei ne fps:t laske noin paljoa 3D stereon kaa! P.S. Niitä laseja sit oli vaikeempi ettii, ostin sit lopulta jonku barbie elokuvan, jonka mukan tuli sinipuna lasit sellaset pahviset
Kyl ne fps laskee noin puoleen, netistä löytää monia testejä. "No mites mulla sit toimii modern warfare 2 parhaimmil graffoil ja reso 1024x768?" Sulla 3D päällä?
Tottakai 3D:t päällä.. eihä sitä viitti ilmankaa pelata ku näyttää sit nii paskalt grafiikat ja fiilis menee siin.. "When you go 3D you never go back" vai mites se meni? ja en mä sit siis meinannu ettei laskis ollenkaa mut ei se ny puolee laske :O
http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/tekniikkakatsaukset/nvidia-3d-vision,4 Siittä alalaidasta löytyy. Kyl se on mahtava ku ensin oot pelannu yli 60fps sulavasti ja 3D:t silmille ni romahtaa FPS reilusti alle puoleen niin ei oo kivaa.
En ota kantaa siihen kuinka hyvin sulla pyörii MOW2 tuolla näytöllä. Itsellänikin oli 12 vuotta sama putkimonitori käytössä ja vasta joulukuussa vaihdoin tämmöseen 23" littu Benq:uuhun. Ei kannata sanoa että pelit pyörisivät 3D:na varsinkaan jos käytät pahvisia sinivihreä ja puna laseja. Eri asia kuin mitä kysyjä nyt haki. Luitkohan tuota ekaa viestiä laisinkaan alusta loppuun? Eli Ei ollut kyse Wanhoista paffi laseista vaan tuollaisista.