1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vaikeuksia vaikeuksia...

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Wakip 14.08.2009.

1. Wakip

Wakip Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo, eli...koneelle on ilmestynyt tollanen kun total security 2009 mitä ilmeisemmin jonkinasteinen virus?
    miten sen saa poistettua, kun lisää tai poistasovellus ei löydä sitä, käynnistä valikossa löytyy vain total security 2009 mutta ei uninstallia.
    Nyt sen tultua koneelle kone on sekaisin, olisin kiitollinen jos joku minua viisaampi voisi kertoa että mikä on kyseessä ja miten sen saa pois!

2.  
  3. site

site Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo sama ongelma täällä. Juuri äsken pukkas koneelle ja onkin tavallaan ensimmäinen hankalampi virus mitä koneella on ollut. Ennen oon rullannu OtmoveIt:n läpi ja poistanu turhat shaisset, mutta tuota se ei poistanu.

Aluksi kyseinen ohjelma (total security) poisti puolet kuvatiedostoista ja taustakuvana oli jokin varoitusteksti koneen viruksista, ja joka kehoitti poistamaan kaikki koneen skannausohjelmat. OtMoveIt onneksi palautti kuvat yms. kaikki on hyvin mutta silti kyseinen total security -virus pyörii koneen ohjelmisto listoilla. Kuinka sen saisi poistettua?

edit: noni eli sittenkin tuntu OtMoveIt toimivan ja sain poistettu Total Security 2009:n koneen ohjelmisto -listoilta, mutta kannattaako vielä erikseen scannata Hjt ja pistää lista esim. tänne afterdawnii ja varmistaa että virus katosi? Tosin F-securea ei suostu enää tietokonen avamaan, kaippa se on järkevää pistää hjt-loki menemään. Palailen toisella alueella !

Viimeksi muokattu: 24.08.2009
  4. Wakip

Wakip Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, minulla ongelma korjaantui... Asensin winukan uudelleen, ei jaksanut leikkiä...linux levy sisään ja sen kautta kovalevyltä tärkeät tiedostot pois ja uudelleenasennus. Kun tosiaan en saanut poistettua ja virus poisti jonkun windows tiedoston niin ei päässyt enää windowssiin...

Jaa tämä sivu