Eilen vahingossa minä tyhmä menin painamaan messengerissä linkkiä, josta tuli viruksia koneelle. Se linkki oli joku tällainen: foto (tässä sitten nettiosoite ja perässä msn-osoite) Käytössäni on avast! ja windowsin palomuuri. Käyttöjärjestelmä Windows Vista. Avast! jatkuvasti ilmoittaa, että tietokoneessasi on virus ja sitten aina suositeltavaksi toimenpiteeksi tulee siirtää karanteeniin. Sinne on tullut jo yli 100 virusta karanteeniin. Ja näytön alareunaan tulee aina uuden virusilmoituksen aikana: F\autorun.ifn löytyi haittaohjelma nimeltä VBS:malware-gen Mulla on siis tuossa F:ssä nettitikku :/ Luin jostain, että autorun pitäisi nimetä uudelleen, mutta enhän mä nyt sitä osaa Eli siis En todellakaan ole hyvä näitten tietokoneiden kanssa, että jos joku ystävällinen voisi auttaa minua. (ihan alusta loppuun asti) Kiitos =)
Lataa Flash_Disinfector ja tallenna se työpöydällesi. Tuplaklikkaa Flash_Disinfector.exeä ajaaksesi sen Sinua pyydetään kytkemään USB-tikkusi tietokoneeseen. Tee se nyt. Flash_Disinfector aloittaa puhdistuksen. Se kestää muutaman sekunnin. Työpöytä häviää siksi ajaksi. Kun se on päättynyt ja viesti aukeaa, klikkaa OK. Työpöytäsi pitäisi näkyä, jollei se näy, klikkaa Ctrl + Shift + Esc avataksesi Tehtävienhallinnan Klikkaa File > Uusi tehtävä (Run...).Kirjoita siihen explorer.exe ja klikkaa ENTER. Työpöytäsi pitäisi nyt näkyä. HUOM: Flash_Disinfector luo piilotetun kansion nimeltä autorun.inf jokaiselle USB-laitteelle, joka on kiinni koneessa kun se ajetaan. Älä poista tätä kansiota, se auttaa suojelemaan sinua uusia infektioita vastaan.