Kertokaa mitä haittaohjelmia konneellesi on päässyt ja miten niistä on eroon. Itselleni on tullut ties mitä:sasser.a:ta ja keyloggereita,matoja,viruksia ja muita haittaohjelmia..Niin kertokaa mitä ohjelmia itsellenne on tullut.
Eipä ole tullut kuin ehkä muutama troijalainen... Johtuen hyvästä tietoturvasta ( Kaikki ohjelmat aina ajantasalla ja päivitykset myös.)
Itse käytän aina f-secure internet securityä nettiä selaillessani koska yks kerta mun facebook käyttikset pöllittiin(joku tyyppi ny)(new york)
Avasti, perus palomuuri ja pari scanneria ovat riittäneet minulle. Pari troijalaista ja vakoiluohjelma ovat läpi päässeet, mutta poistaminen on ollut helppoa. Malwarebytes ei tosin löytänyt näitä vaan avast, jota hiukan ihmettelen kyse oli kuitenkin oikeasta troijalaisesta, joka vei puolet tehoista ja netin nopeudesta.
Muutama tracking cookies on joskus löytynyt. Siis noita surffausosoitteiden seurantaevästeitä, jotka ovat sinänsä harmittomia. Virustorjuntaohjelman lokissa on joskus mainittu torjuttuja uhkia, joiden luonteesta minulla ei ole tarkempaa tietoa.
Pari vuotta sitten malwarebytes anti malware ilmoitti,että koneelle on tullut kaksi haittaohjelmaa jota se pysty puhdistamaan. Kävin kaupassa ostamassa f-secure internet securitym 2009 ja tarkistin oliko se niin,että viruksi 34 kpl matoja 2kpl keyloggereita 7kpl ja backdooreja 55kpl. Ja f-secure poisti kaikki siis aivan kaikki haittaohjelmat.. Hei f-secure on suomalainen.
Joku troijalainen pari vuotta sitten, poiston jälkeen löytyi uudestaan monta kertaa mutta Malware bytesin anti-malware-ohjelmalla viimein poistui. Ajan tasalla olevat torjunta ohjelmat ovat toki tärkeitä, mutta se paras virustorjunta istuu siinä näppäimistön ja penkin välissä. Eli, oma käyttäytyminen vaikuttaa enemmän kuin maailman parhaat torjunta softat.