Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.
Hyvä ilmaisvirusohjelma, avast,avg vai joku muu?
15.10.2011 @ 14:40
Autoheppu
Lähetä yksityisviesti
Junior Member
Eli mitä olen lukenut näitä keskustelupalstoja niin netin ilmaiset virusohjelmat ovat lähes yhtä hyviä kun maksulliset nortonit, f-securet sun muut, vai onko?
Mikäköhän mahtaisi olla hyvä valinta omaan koneeseen mulla on ollut sekä avg ja avastin 30 päivän kokeilu mutta kohta pitäs ottaa joku ilmainen versio käyttöön. Suositteletteko avastia tai avg:tä vai jotain kolmatta?
Mikäköhän mahtaisi olla hyvä valinta omaan koneeseen mulla on ollut sekä avg ja avastin 30 päivän kokeilu mutta kohta pitäs ottaa joku ilmainen versio käyttöön. Suositteletteko avastia tai avg:tä vai jotain kolmatta?
Intel Core i5-2500K | Samsung Spinpoint F3 1TB |
GeForce GTX 560 Ti (EVGA) | ASRock Z68 Pro3 | 8GB DDR3 1333MhZ | XFX 550W | Shinobi Window |
GeForce GTX 560 Ti (EVGA) | ASRock Z68 Pro3 | 8GB DDR3 1333MhZ | XFX 550W | Shinobi Window |
AfterDawn
Ilmoitus
15.10.2011 @ 15:32
En ole itse kokeillut, mutta kuuleman mukaan MSE on ihan riittävä kotikäyttöön.
15.10.2011 @ 21:50
1pertti
Senior Member
Tuo Microsoft Security Essentials yhdessä Windowsin oman palomuurin kanssa antaa varmaan riittävän suojan. Nuo kokeilemasi muut virustorjuntaohjelmat pitää ensin poistaa perinpohjaisesti. Yleensä tämä onnistuu täysin vain ohjelman valmistajan sivulta ladattavan poistotyökalun avulla. Valitsitpa minkä tahansa ohjelman lopulliseksi virustorjuntaohjelmaksi, nuo aiemmista ohjelmista jäävät osat voivat sotkea tai hidastaa uuden ohjelman tai selaimen toimintaa.
15.10.2011 @ 22:11
Autoheppu
Junior Member
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:Kiitti tästä tiedosta itse olen käyttänyt ohjauspaneelissa olevaa poista asennettu ohjelma ja olettanut että tämä poistaisi ohjelman kokonaan.
Tuo Microsoft Security Essentials yhdessä Windowsin oman palomuurin kanssa antaa varmaan riittävän suojan. Nuo kokeilemasi muut virustorjuntaohjelmat pitää ensin poistaa perinpohjaisesti. Yleensä tämä onnistuu täysin vain ohjelman valmistajan sivulta ladattavan poistotyökalun avulla. Valitsitpa minkä tahansa ohjelman lopulliseksi virustorjuntaohjelmaksi, nuo aiemmista ohjelmista jäävät osat voivat sotkea tai hidastaa uuden ohjelman tai selaimen toimintaa.
Nyt tietää kun uusi pöytäkone saapuu että helpommalla pääsee kun asentaa kerralla sen virusohjelman jota meinaa käyttää.
16.10.2011 @ 10:31
Vingeri
AfterDawn Addict
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Autoheppu:Kyllä toi Essentials on hyvä virustorjunta ohjelma... Itse käytän sitä Winkkarin palomuurin kanssa ja mitään ongelmaa ei ole ollut...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:Kiitti tästä tiedosta itse olen käyttänyt ohjauspaneelissa olevaa poista asennettu ohjelma ja olettanut että tämä poistaisi ohjelman kokonaan.
Nyt tietää kun uusi pöytäkone saapuu että helpommalla pääsee kun asentaa kerralla sen virusohjelman jota meinaa käyttää.
16.10.2011 @ 10:54
Itse käytän avastia, siinä kun laittaa hiljainen/peli moden päälle on se myös hyvin kevyt.
28.10.2011 @ 07:49
swod
Member
Avg mulla on ollut virustorjuntana jo vuosia ja hyvin on toiminut. Fsecure oli pirun raskas, joten eihän sitä viitsinyt käyttää kovin kauaa.
28.10.2011 @ 08:00
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti swod:Niin on AVG'kin. 75% raskempi kuin Avast tai MSE. Johtunee sen mainoksista ja armottomista muistisiepoista. Muistinkäyttö oli 4GB RAM Muistista 75% kun sitä rupesi käyttelemää, MSE'tä käyttäessä 30% ja Avastia käyttäessä 46%.
Avg mulla on ollut virustorjuntana jo vuosia ja hyvin on toiminut. Fsecure oli pirun raskas, joten eihän sitä viitsinyt käyttää kovin kauaa.
28.10.2011 @ 08:09
Vingeri
AfterDawn Addict
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti UnknownUserD:Itseasiassa F-securen uusi vuoden 2012 versio ei ole enää läheskään raskas... Päinvastoin se käynnistyy nopeasti. Samoin myös MSE..
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti swod:Niin on AVG'kin. 75% raskempi kuin Avast tai MSE. Johtunee sen mainoksista ja armottomista muistisiepoista. Muistinkäyttö oli 4GB RAM Muistista 75% kun sitä rupesi käyttelemää, MSE'tä käyttäessä 30% ja Avastia käyttäessä 46%.
29.10.2011 @ 04:29
swod
Member
Kyllä mulla ainaki f-secure hidasti konettaa niin pahasti, että ei ei. Ei avg kyllä tunnu ollenkaan raskaalta. Mulla on vain 2gt DDR2 muistia ja peruskäytössä pärjää kyllä, mutta Firerofox pitää käynnistää uudestaan melkein kerran päivässä nykyään :(
29.10.2011 @ 06:43
Pisteet F-Secure:lle ei ole hidastellut milloinkaan, monesti se on kiinni käyttäjän omista asetuksista.

Vähän tietoa tämän hetkisestä tilanteesta.

Vähän tietoa tämän hetkisestä tilanteesta.
Asus M2N 32 WS Pro| Win7 Ultimate 64bit retail| AMD Ahtlon 6400+ 64x2 Dual-Core| Asus 8800 gts 320 mb | Buffalo DDR2 800Mhz 4GB| Benq, G2420hdbl 24 Full HD LED-näyttö | WD VELOCIRAPTOR 300GB SATAII 10KRPM 16MB|Ulk Seagate 320GB 7200| CFT-650CS|- anysee E30C plus| Logitech Z-10| Logitech 510 näppis| Logitch 9000 Webcam| Samsung DVD RAM X 2| LG DVD RAM DVD| Dual RW 8x| APC 700 VA UPS| Zalman RESERATOR-XT-TI| Internet weather station|netti:|Asus X70 AC-Samsung 42" plasma-Elisa-Viihde 100/10Mb| F-secure
29.10.2011 @ 09:52
rick79
Senior Member
Nuohan on niin käyttäjäkohtaisia asioita. Kukin tykkää mistä tykkää.. ennen itsellä oli aina avira & zonealarm, jotka satunnaisesti päästi jotain läpi. Sitten kokeilin f-securea joka toimi ihan ok mutta vaati paljon tehoja.(nykyään kuulemma tosi kevyt). About 5vuotta sitten vaihdoin avastiin enkä sen jälkeen ole edes muista kokeillut, yhtään virusta tänä aikana ei ole tullut koneelle, käytössä avastin kanssa on vain winukan oma muuri. Jotkut jostain syystä haukkuu avastia mutta oman suppean kokemuksen mukaan avast on yksi turvallisimpia ja "helpoimpia" pöpösoftia.
29.10.2011 @ 09:54
Vingeri
AfterDawn Addict
Itseasiassa jos ollaan rehellisiä niin MSE essentials taitaa olla kaikista helpoin käyttää ( Helpot asetukset/valikot. Mutta ei se Avast varmaan huono ole.
29.10.2011 @ 10:14
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Itseasiassa jos ollaan rehellisiä niin MSE essentials taitaa olla kaikista helpoin käyttää ( Helpot asetukset/valikot. Mutta ei se Avast varmaan huono ole.
Täysin samaa mieltä.
Intel Q9650 . P5Q SE2 . Asus EN8800GTS 512 . 4G G.Skill . Define XL . Corsair VX550W . Intel X25-M G2 80GB SATA SSD . 2xSamsung 500GB . G19 . Sidewinder X5 . 2x anysee E30C plus . anysee E30T plus . Hauppauge HVR 1100 . Win7 64 bit
30.10.2011 @ 03:29
Terve!
Luinpa tuossa kaikkea mahdollista mitä virustorjunta (ilmaiset) ohjelmista on täällä kirjoiteltu ja väitelty. Lähinnä näistä "Essentials ja Avast" .
Päätin poistaa F-secyretyn koska koneeni on uudeksi läppisraudaksi todella hidas. Päädyin kokeilemaan tuota ensin mainittua Es... kokemusta on toisesta kun on työkoneella. Pakko oli tulla sanomaan, että kone nopetui ainakin 50-70%. En ilmaisista viirustorjunta ohjelmista aio haukkua kumpaakaan mutta luulisin, että eräät kuten itse olin kaavoihin kangistunut.
Tänäpäivänä ei taida olla oleellista eroa kummankaan edellämainitun välillä. Eli kuka tuleekin miettimään kumpaa käyttäisi? niin aivan sama.
Microsoft Essentials on ainakin nimensä "allekirjoittanut" enkä usko sen negatiivista palautettta ainakaan haluavan. Tosin en usko kyllä itse Avastinkaan. Win 7 oma palomuuri riittää mainiosti.
Luinpa tuossa kaikkea mahdollista mitä virustorjunta (ilmaiset) ohjelmista on täällä kirjoiteltu ja väitelty. Lähinnä näistä "Essentials ja Avast" .
Päätin poistaa F-secyretyn koska koneeni on uudeksi läppisraudaksi todella hidas. Päädyin kokeilemaan tuota ensin mainittua Es... kokemusta on toisesta kun on työkoneella. Pakko oli tulla sanomaan, että kone nopetui ainakin 50-70%. En ilmaisista viirustorjunta ohjelmista aio haukkua kumpaakaan mutta luulisin, että eräät kuten itse olin kaavoihin kangistunut.
Tänäpäivänä ei taida olla oleellista eroa kummankaan edellämainitun välillä. Eli kuka tuleekin miettimään kumpaa käyttäisi? niin aivan sama.
Microsoft Essentials on ainakin nimensä "allekirjoittanut" enkä usko sen negatiivista palautettta ainakaan haluavan. Tosin en usko kyllä itse Avastinkaan. Win 7 oma palomuuri riittää mainiosti.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.10.2011 @ 03:31
Do ut des
1.11.2011 @ 13:45
Autoheppu
Junior Member
Kiitoksia paljon hyviä vastauksia on tullut paljon. Kiva kuulla useammalta että nämä ilmaiset virusohjelmat ovat hyviä.
Eihän tuo 40-60 paljon ole kaupasta ostetuille ohjelmille mutta kun sillä rahalla saa vain vuoden suojan. Mulla ainakin uus kone pysyy vähintään 6 vuotta mikäli ei hajoa ennen sitä. Tulisihan siinä koneelle aika kivasti lisähintaa jos pitäs 300euroa varata pelkkään virusohjelmaan. Se on jo aika iso raha ja reippaasti enemmän kun mikään yksittäinen osa mun koneessa.
Eihän tuo 40-60 paljon ole kaupasta ostetuille ohjelmille mutta kun sillä rahalla saa vain vuoden suojan. Mulla ainakin uus kone pysyy vähintään 6 vuotta mikäli ei hajoa ennen sitä. Tulisihan siinä koneelle aika kivasti lisähintaa jos pitäs 300euroa varata pelkkään virusohjelmaan. Se on jo aika iso raha ja reippaasti enemmän kun mikään yksittäinen osa mun koneessa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2011 @ 13:48
1.11.2011 @ 17:28
Ittellä ollut Norton, F-secure ja ilmaisversio avastista.
Nortonin kanssa oli kahden vuoden suhde joka oli säännöllisin väliajoin täynnä ongelmia symatecin kanssa, kun ei oikein tykännyt automaattisesti päivitellä ja taisipa se sitte päästää jonkun keylockerinkin läpi.
F-secure kyllä toimi mutta hidasti selvästi konetta jonka jälkeen hankin ilmaisversion avastista ja sen verran tyytyväinen olen ollut siihen että hankin maksullisen version.
Kuitenkin säännöllisesti tarkastan edelleenkin koneen Superantispywarella varmuuden vuoksi ja avastin aikana ei ole löytynyt mitään mainittavan arvoista
Nortonin kanssa oli kahden vuoden suhde joka oli säännöllisin väliajoin täynnä ongelmia symatecin kanssa, kun ei oikein tykännyt automaattisesti päivitellä ja taisipa se sitte päästää jonkun keylockerinkin läpi.
F-secure kyllä toimi mutta hidasti selvästi konetta jonka jälkeen hankin ilmaisversion avastista ja sen verran tyytyväinen olen ollut siihen että hankin maksullisen version.
Kuitenkin säännöllisesti tarkastan edelleenkin koneen Superantispywarella varmuuden vuoksi ja avastin aikana ei ole löytynyt mitään mainittavan arvoista
8.11.2011 @ 12:25
Autoheppu
Junior Member
Nyt pitäs saada avast pois koneelta kokonaan. Täältä link sain ohjeet että pitäisi startata kone safe modessa miten tämä onnistuu? Olen aswclear.exen ladannut koneelle jo.
8.11.2011 @ 13:15
Viljam
Member
Käynnistä kone virtanapista ja naputtele heti käynnistysäänen jälkeen f8:a.
8.11.2011 @ 19:09
Avastia käytän ja erittäin tyytyväinen olen rekisteröinnin jälkeen.
Kone: AMD Athlon II X3 450 3.2GHz, RAM 4GT , AMD Radeon HD 6450 1GT , 1Tt Kovo , Win7 Ultimate 64Bit
8.11.2011 @ 21:17
rick79
Senior Member
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Autoheppu:Itse käyttäisin poistoon Revo uninstalleria. Toimii ilman safe modea, ja on yksinkertainen käyttää...
Nyt pitäs saada avast pois koneelta kokonaan. Täältä link sain ohjeet että pitäisi startata kone safe modessa miten tämä onnistuu? Olen aswclear.exen ladannut koneelle jo.
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 180 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.
Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.
Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.
AfterDawn
>
Keskustelu
>
Virukset ja haittaohjelmat
>
Hyvä ilmaisvirusohjelma, avast,avg vai joku muu?