Sain juuri tietokoneeni takaisin pitkän ajan jälkeen ja asensin windowsin uudelleen. Minkälaista kokonaisuutta suosittelisitte tietoturvan kohdalla? Onko windowsin palomuuri hyvä vai kannattaako ladata jokin muu tilalle? Tällä hetkellä koneessa pyörii ajurien mukana asentunut Norton (josta on 60 päivän ilmaisversio). Ei ole mitään erityistä intoa maksaa siitä, joten kaipailisin jotain muuta tilalle. Ehdotuksia?
Itse suosittelisin ehdottomasti Microsoft Security Essentials+ Windowsin palomuuri yhdistelmää! http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/products/security-essentials Essentials on yksinkertainen ja tehokas käyttää. Se ei ole ainakan minulla kaatuillut kertaakaan.
Ääni täältä Panda Cloud Anti-Virukselle. *Kevy *Helppo *Suomenkielinen *Ei häiritse käyttäjää mainoksilla *Ei tarvitse rekisteröityä *Päivitykset pilvipalvelutekniikkaan perustuvia, aina ajan tasalla Suosittelen ainakin, että kokeilet.
Itsellä Win 7 käytössä ja Avira Antivirus Premium 2012 ja Malwarebytes PRO reaaliaikainen suojaus,kaikki toimii kuin ajatusSeiskassa oma palomuuri on toimiva.
Siis hetkinen... Jos oikein ymmärsin, niin sinulla on kaksi virustorjunta ohjelmaa yhtäaikaa päällä? Windows koneessa ei ikinä saa olla kahta yhtäaikaa päällä.. Silloin suojaus huononee koska ne sekoittavat toisiansa ja kone saattaa myös jumitella ( Olen huoltanut monien asiakkaiden koneita ja yksi Windowsin hidastumisen syy on ollut se että asiakkaalla on kaksi virustorjunta ohjelmaa päällä.
Taidat olla totaalisen kuutamolla,ei MBAM ole VIRUSTORJUNTA vaan HAITTAOHJEMA TORJUJA,näillä ei ole minkäännäköistä ristiriitaa keskenään.Lue enemmän ja luule vähemmän!
Malfarebytesin Pro versio on tavallaan virustorjunta ohjelma, koska se toimii reaaliaikaisesti..... Sen ilmais versio ei nimittäin toimi reaaliaikaisesti vaan se pitää ensin käynnistää ennenkuin sillä voi tarkistaa koneen... Eli sinulla on kaksi reaaliaikaista torjuntaohjelmaa päällä.....
Olen seurannut sun postauksia ja jättänyt ne suurimmalta osin omaan arvoonsa,joten älä tule ainakann mua neuvomaan!
Sopii minulle, mutta älä ala muille suosittelemaan tuota ratkaisua.... Voit toki painaa viestin alapuolella olevaa "raportoi" painiketta jos koet että annan huonoja neuvoja ja ilmoittaa ylläpidolle... Otan kaikki palautteet vastaan ja jos joudun jäähylle niin sitten olen jäähyllä. that's it!
Kaikki virustorjuntaohjelmat torjuvat viruksia ja haittaohjelmia, esim. Avast ja Microsoft Security Essentials. Malwarebytes Anti-Malware - ilmainen versio on ainoastaan haittaohjelmien poisto-ohjelma. - maksullisessa versiossa on myös reaaliaikainen suojaus haittaohjelmille. - maksullinen versio on yhteensopiva virustorjuntaohjelmien kanssa eli sitä pidetään päällä vaikka koneessa olisi asennettuna joku virustorjuntaohjelma reaaliaikaisella suojauksella.
Kyllä,moni käyttää paria scanneria nykykoneiden tehoilla helposti wnkassa ilman mitään ongelmaa. Parin palomuurin käyttöä samaan aikaan Vingeri ajoi varmaan takaa tuossa lähinnä..
Havainnollistan vähän: Suositeltavat ohjelmat olisi Virustorjunta+Palomuuri+mahdollinen haittaohjelmien etsinät ohjelma. (esim: MSE+ Win palomuuri+ Malfarebytes) En suosittele: Virustorjunta+Virustorjunta+Palomuuri+haittaohjelmien etsintä ohjelma. (esim: MSE+Avast+Win palomuuri+Malfarebytes)
Itsellä myös käytössä MSE+ Malwarebytes PRO ja wintoosan oma palomuuri. Windows on 7 64bit ja kolmas ohjelma mikä nyt tähän ei liity mutta on ccleaner jota käytän aktiivisesti. Nämä ohjelmat ja olen havainnut että windows 7 pysyy kunnossa.
Kannattaisi todella perehtyä eri ohjelmien toimintaan, ennen kun viisaana alkaa jakaa neuvoja henkilöille, jotka vielä saattavat uskoa sinua. Ehdottaisin Avast tai MSE + Malwarebytes + windowsin oma palomuuri + CCleaner ajoittaiseen siivoukseen
Niinpä. Malwarebytes Anti-Malware PRO, eli se maksullinen versio on samanlainen HAITTAOHJELMIEN torjuntaan tarkoitettu softa kuin esim Spybot ja Ad-Aware, tosin huomattavasti parempi kuin edellä mainitut. Se siis sopii hyvin virustorjunnan rinnalle aiheuttamatta mitään konflikteja. Itse aiheeseen: Perusasiat ensin kuntoon. Päivittäisessä käytössä ei missään tapauksessa kannata vedellä järjestelmänvalvojan tunnuksilla, vaan sen sijaan konetta käytetään normaalilta käyttäjätililtä. Järjestelmänvalvojan tili kannattaa ehdottomasti olla salasanalla suojattu. Tämän perustan päälle on sitten hyvä lähteä rakentamaan ohjelmallista suojaa. Vistalla ja seiskalla näin, XP:llä homma meneekin jo hankalaksi. Lisää aiheesta kannattaa lähteä lukemaan esimerkiksi tuolta http://nekon-blogi.blogspot.com/2008/01/nekon-ohjeita.html Hankala suositella käytettäviä ohjelmia kun meitä on niin moneen junaan, se mikä kelpa toiselle on toisen mielestä p***a, mutta tuosta Microsoft Security Essentialsista ja Windowsin palomuurista on ainakin hyvä aloittaa kokeileminen. Itselläni Windowsin tarjoamien suojausten lisäksi homman hoitaa Avira Internet Security 2012 ja olen tyytyväinen.