1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AntiMalware Doctorin poistamisessa hankaluuksia Mbamilla.

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Kanatikov 21.07.2010.

1. Kanatikov

Kanatikov Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuommonen rogue troijalainen tupsahti sitten siskon koneelle toistamiseen tänä vuonna..
    Viimeksi sitä yritin suoraan poistaa Malwarebytesin Antimalwarella, niin kone kaatu ja Windows hajosi..
    System resetti aikaan ennen tuota ja kaikki oli hyvin monta kuukautta.
    Nyt se pirulainen on palannut..
    Tällä kertaa fiksumpana sammutin sen ensin Rkill nimisella ohjelmalla kuten neuvottu ja sitten pyöritin Mbamin. Enste pikana, mistä ei nyt ollut hyötyä kun se palasi se tohtori..
    Sitten tajusin vasta päivittää ja heittää täyden scannin.
    Palasi vielä täyden scannin jälkeenkin. Ja jotenkin MBam oli taas halukas päivittämään itseään, tiedä siitä unohtiko se yhen päivityksen vai tuliko uusi juuri sillä hetkellä?
    Noh, sitten full scan uudestaan, eikä resetin jälkeen näkynyt tohtoria. Vaan tuli .ddl virhe (tiedot siitä lisään huomenna kun pääsen saastuneelle koneelle)
    Mbami ei enää löytänyt mitään vikaa joten asensin Ad-Awaren jonka pika scanni löysi yhden kriittisen virheen. Taas resetit ja sama .dll virhe. Doh.. sitten full scanni Ad-awaresta, ensi kerralla tätä ei saanut edes valittua..
    Full scanni kerkes pyöriä noin 1.5h ja löytänyt 22 saastunutta tiedosta, kun Ad-Watch ilmoitti blokanneensa setup.exe muuttamasta rekistereitä. Noh, eihän mulla siinä mitään semmosta ollut pyörimässä joten pyysin jatkamaan. Ilmotus tuli vielä kahdesti tai kolmesti uudestaan ja sitten kone päätti tehdä yllättävän resetin.
    Resetoidessa vilahti smurffin värinen kuoleman ruutu, mutta muutti mieltään ja käynnisty kumminkin. Tässä vaiheessahan allekirjoittanut luovutti päivältä ja sammutti koneen.
    Seuraavaksi teen scannit safe moodissa ja sitten on ideat loppu :p
    Jos se ei toimi niin apua kaivataan..
    Ps. Onko tietoa semmosesta virus turvasta mikä oikeasti osaisi blokata suurimman osan näistä rogueista.. Eikä mitään common sense no-senseä, koska turvaa tarvitsee perheen jäsen, ja mielummin maksan varmasta ohjelmasta kun alan tälle nettijärkeä takomaan.. Mitä nyt netistä kattonut, niin huonosti pärjää turva-ohjelmat jos käyttäjä ite menee tommosen asentamaan, drive-by downloadseja vastaan kyllä tarjoaa suojaa ja sisko vannoo että ei mitään asentanut tai klikannut. Tietty MBam tarjoaa maksullisena turvaa noilta uhilta, niin kenties se tämän osaa, kun tuntuu olevan ainoa ohjelma joka ton edes osaa poistaa. Siis jos osaa, tällä hetkellähän tuo näyttää epäonnistuneen :(

2.  
  3. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen hankalimmissa tapauksissa formatoinut jos ei muuten meinaa örkit läheä. On sen jälkeen ainakin puhdas kone. Avastia olen käyttänyt eikä örkkejä tule koneelle kuin itse hölmöiltynä minkä tunnustan joskus tehneeni kun en uskonut virusvaroitusta :D

Jaa tämä sivu