1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia kiinaaliselta verkkosivulta fastcardtech.com tilatun puhelimen toimituksessa

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi tincando 31.05.2013.

  1. tincando

    tincando Member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei

    Olen aikaisemmin tilannut useita kertoja tuotteita mm. nettikaupoista dealextreme ja pandawill. Näistä kaupoista olen aina saanut tilaamani tuotteet sovitussa ajassa ja sovitussa kunnossa, minkä vuoksi päätin tällä kertaa tilata edullisen puhelimen kiinasta. Tilasinkin ja maksoin puhelimen osoitteesta fastcardtech.com 15.3.2013. Koska tuotetta ei kuitenkaan alkanut kuulua, otin myyjään yhteyden 21.5.2013 ja pyysin heitä joko selvittämään, missä tilaamani puhelin on, tai vaihtoehtoisesti palauttamaan rahat siksi, että tuotteen toimituksessa oli 21.5.2013 kestänyt jo 49 pankkipäivää, vaikka myyjän sivujen mukaan toimitus EU:n alueelle kestää 15-40 pankkipäivää. Tässä yhteydessä on syytä huomata, että puhelimen tilatessani maksoin myös lisämaksun, minkä johdosta minulla pitäisi myyjän sivujen mukaan olla oikeus täyteen hyvitykseen, jos tilaamani tuote vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Yhteydenottoni perusteella myyjä vastasi lopulta 23.5.2012, että puhelimen pitäisi olla jo saapunut minulle, ja, että myyjä selvittää asiaa yhteistyössä postin kanssa. Tänään 31.5.2013, eli noin 8 päivää myyjän viimeisestä yhteydenotosta minuun, en ole edelleenkään saanut maksamaani puhelinta, eikä myöskään myyjä ole ollut minuun millään lailla yhteydessä sitten 21.5.2013, vaikka ole parin viime päivän aikana yrittänyt ottaa myyjään yhteyttä kaikilla heidän sivuiltaan löytyvillä yhteydenottokeinoilla.

    Viimeisin tieto tuotteeni sijainnista on päivältä 27.3.2013 myyjän käyttämän rahdinkuljettajan seurantapalvelusta. Tämän tiedon mukaan:


    "Posten, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad."

    Tiivistetysti siis: tilasin ja maksoin puhelimen 15.3.2013 mutta en ole vielä tänään 31.5.2013, eli noin 77 päivän päästä tilauksesta saanut tuotetta. Tiedustelisinkin, että onko minulla käytännössä mitään keinoja saada kyseistä puhelinta itselleni tai vaihtoehtoisesti rahoja palautetuksi, vai onko ainoa keino vain myöntää tulleensa huijatuksi ja olla ensikerralla varovaisempi?
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2013
  2.  
  3. jms1

    jms1 Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    189
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Jos maksoit esim. Paypalin kautta voi asian "riitauttaa" siellä ja mahdollisesti saada rahat takaisin ja saman kyllä pitäisi toimia luottokortti yhtiönkin kautta.

    edit typo
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2013
  4. mrl586

    mrl586 Regular member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Riitautus on tehtävä tietyn aikarajan sisäpuolella. Tässä se on jo ylittynyt.
     
  5. jms1

    jms1 Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    189
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Joo niinpä onkin 45 päivää aikaa riitauttaa Paypalin kautta eli ei enään auta kysyjää.
     
  6. tincando

    tincando Member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vastauksista. Ilmeisesti ei auta muu kuin tehdä reklamaatio ja, jos myyjä edelleen kieltäytyy täyttämästä velvollisuuksiaan, yrittää hakea rahoja takaisin luottokorttiyhtiöltä, jos tämä yleensä onnistuu Visa electronilla maksettujen ostosten ollessa kyseessä.

    Lisäksi voinen tehdä petoksesta rikosilmoituksen poliisille, vaikka tämä tuskin auttaa minua sen enempää saamaan tilaamaani tuotetta tai rahojani takaisin johtuen lähinnä Suomen poliisin rajallisista resursseista ja puutteellisista toimivaltuuksista tapauksen kaltaisessa tilanteessa?
     
  7. jms1

    jms1 Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    189
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Eikä mun mielestä vielä kannata heittää hohtimia kaivoon sen tuotteen saamisen suhteen myyjän lupauksesta selvittää asia on kulunut vasta vähän reilu viikko joten hyvällä tuurilla asia vielä selviää.

    Suositelisin lämpimästi avaamaan sen Paypal tilin ja jatkossa tekemään ostokset sitä kautta.
    Siinä on etuna se että voi tosiaan riitauttaa asian 45 päivän sisällä tilauksesta eikä myöskään tarvitse levitellä kortin numeroa ympäri nettiä.
    Myöskin se että nettikauppa hyväksyy Paypalin maksuvälineeksi antaa pientä osviittaa siitä ettei kyseessä ole täysi huijari pulju tosin tässä tapauksessa kyseessä oleva nettikauppa näyttäisi sen hyväksyvän!.
     

Jaa tämä sivu