1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Shockwave Flash + YouTube

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Frohike 05.01.2014.

  1. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On tullut sietämättömän työlääksi katsoa Youtube-videoita tietokoneen kautta. Omassa arvostuksessani virusten kanssa samassa kastissa oleva Adoben Shockwave Flash nimittäin herjaa aina tämän tästä ruudulla että liitännäinen ei vastaa, tms.

    Eli kun alkaa katsoa YouTubesta videota, niin kuva ja ääni pysää/tarraa kiinni ruutuun noin 5 sekuntia aloituksen jälkeen. Ja tätä kestää 5-30 sekuntia, jonka jälkeen video taas rullaa sen 5 sek. Ja sama paska alkaa taas alusta...

    Olen huomannut että jos heilutan hiiren kursoria videon päällä toiston aikana niin video rullaa pysäämättä, mutta siis heilutusta on tehtävä taukoamatta tai se ei toimi. Ei oikein vuoden 2014 tasoinen ratkaisu ongelmaan...

    Ongelmakoneessa on:
    - DNA 24MB adsl-laajakaista (2013)
    - Windows 7
    - Firefox 26.0
    - Adobe Shockwave Flash 11.9.900.170

    Onko Mozilla, Youtube tai Adobe niin laiska ettei reagoi mitenkään bugisiin ohjelmaversioihinsa kehittämällä parempaa vaikka ongelma on ollut päällä jo kuukausia, vai onko tämä vain mun koneeni vika?

    Älypuhelimessani (Samsung Galaxy Trend / DNA Rajaton 3G) Youtube kyllä pyörii moitteettomasti.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Flashin kiihdytetty videopurku poistettu käytöstä. Videon jäätymiset harventuivat ehkä hiukan, mutta eivät poistuneet eivätkä lyhentyneet.

    En tiedä vaikuttaako asiaan mutta mulla on myös seuraavat laajennukset asennettuna Firefoxiin:
    - McAfee SiteAdvisor
    - AdblockPlus
    - 1-Click YouTube Video Downloader

    Kone jossa vika on, on sama kone jonka speksit näkyvät allekirjoituskentässäni. Eli näytönohjauksesta vastaa mulla ATI Radeon HD5770 CuCore, 1GB GDDR5.
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2014
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Laajennuksia voi tietenkin kokeilla ottaa pois. Ja sitten kokeilla Chromen kanssa, että näkee onko vika Firefox+Flash -yhdistelmässä.
     
  6. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otin nyt ensin kokeeksi McAfeen SiteAdvisorin veke ja ei töki enää YouTube pikkuikkunassa. Mutta kun laittaa koko näyttöön niin alkaa jumittua kuva ja silloin auttaa taas toi hiiren kursorin heiluttelu videokuvan päällä.

    Outoa sinänsä, että oon jo aiemmin poistanut kokeeksi McAfeen ja silloin ei pikkuikkunan tarraaminen korjaantunut. Eli näemmä siihen vaadittiin siis sekä videokiihdytyksen esto että McAfeen poisto.

    Onko perää kun luin jostain että juuri toi SiteAdvisor olisi tämän päivän Firefoxissa turha laajennus, kun Firefox itse kuulemma estää pääsyn haittasivustoille?

    Eli SiteAdvisor oli se liikennevalosovellus, joka näyttää Googlen hauntulosten perässä vihreän, keltaisen tai punaisen "liikennevalon" perustuen kyseisen sivuston haitallisuusasteeseen. Keltaisille ja punaisille saiteille sovellus ei päästä ilman erillistä varoitusbanneria. Sellainen ominaisuus olisi kyllä kiva säilyttää, ettei vahingossa tule annettua matokuuria koneelle.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Firefoxissa on joo vakiona tuollainen ominaisuus
    https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-does-phishing-and-malware-protection-work

    Jos Flash on ainoa plugari joka selaimessa on käytössä niin en usko että mitään matoja tulee pelkällä sivustolla vierailuilla, koska Flashiä ajetaan omassa hiekkalaatikossaan. Eri asia sitten jos on Java ja/tai Acrobat readerit käytössä.
     
  8. Frohike

    Frohike Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä juttu, tarkistin asetuksistani ja oli päällä noi hyökkäyssivustojen estot.

    Mulla on liitännäisissä Flashin lisäksi myös "Photo Gallery" ja "Google Update" sekä Adobe Acrobat" joka on kuulemma haavoittuvainen ja pitäisi päivittää.
     
  9. NguyenAnh

    NguyenAnh Newbie

    Liittynyt:
    28.04.2014
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Liitetyt tiedostot:

  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Googletappa "html5 youtube" ja kokeile sitä kautta kattoa.
     

Jaa tämä sivu