Eli ongelma on se, että haluaisin asentaa Nokian Ovisuite ohjelman omavalintaiselle levy- osiolle, enkä käyttisosiolle johon se tunkee itsensä väkisin. Olisko mitään konstia jolla saisin itse määrättyä mihin tuo ohjelma asentuu.
Pikaisen googletuksen perusteella tuo ongelma on monella muullakin, mutta ratkaisua siihen ei ole. Jos asennusohjelma on tehty sellaiseksi että sijoitusta ei voi päättää niin sen siirtäminen muualle on joko mahdotonta tai vähintäänkin erittäin vaikeaa.
Onnistuisko sellanen juttu, että asennuksen jälkeen kopioisi sen ohjelman toiselle osiolle ja tekisi siltä käynnistämistä varten uuden pikakuvakkeen.
Windowsin rekisterissä määritetään mihin asemaan ja kansioon sovellus asennetaan: Navigoi tänne: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion ja etsi sieltä ProgramFilesDir Sieltä valitset asennuskansion ja jos haluat sen takaisin asennuksen jälkeen niin vaihda se takaisin: C:\Program Files
Windowsin rekisterissä määritetään mihin asemaan ja kansioon sovellus asennetaan: Navigoi tänne: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion ja etsi sieltä ProgramFilesDir Sieltä valitset asennuskansion ja jos haluat sen takaisin asennuksen jälkeen niin vaihda se takaisin: C:\Program Files Tota rekisterijuttua mä vielä kysyn, että miten sinne mennään.
En lähtisi leikkimään tuolla rekisterikikalla, mutta jos välttämättä haluat, luo ensin järjestelmän palautuspiste siltä varalta että jotain menee kunnolla pieleen. Rekisterieditorin saat auki kirjoittamalla käynnistysvalikon hakuun Regedit.exe ja eikun seikkailemaan. Jos et luonut järjestelmän palautuspistettä, ja saat kikkailuillasi Windowsin sekaisin, niin ei kannata sitten tulla tänne syyttämään ketään
Kiitos varoituksesta, mulla ei ole ollut tapana syytellä muita omista virheistäni. Toivottavasti sentään uskallan tarvittaessa edelleenkin pyytää apua. Sen vielä haluan sanoa, että tämä on paras ja asiallisin sivusto, joka pesee kaikki muut.
No tietenkin uskallat pyytää apua. Mutta muista nyt kuitenkin se palautuspisteen luonti, noin niin kuin yleensäkin aina ennen riskisäätöjä
Tutkiskelin tota jutskaa, ja pääsin melkein "perille", mutta tuota ProgramFilesDir-kohtaa en löytänyt. Mua askarruttaa se, että päteekö toi kaikkiin Win-versioihin. Mulla on W7.
Vahingossa löysin tuon ProgramFilesDir-kohdan, mutta en tehnyt mitään muutoksia. Rupesin nimittäin epäilemään, että siirtyykö se koko ohjelmakansio sisältöineen toiselle osiolle.