1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

excel 2002 -lla tehdyt laskentataulukot - miten käyttää nykypäivänä?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi hosseli 04.05.2014.

  1. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen tehny Windows Xp-s Excel 2002 versiolla laskentataulukkoitä missä on kaikennäköisiä kaavoja. Olen käyttäny Xp-tä nyt ja tulen käyttämään tulevaisuudessakin monien ohjelmien takia työskentelyksi - ei vaan nettikäyttöön. Kuitenkin on tullut halu käyttää niitä tiedostoja Windows 7 käyttöjärjestelmän kans (tai vähintään siinä konees missä on seiska). Kannattaako ja onnistuuko se office 2002 paketin asentaminen Windows seiskaan, vai onko se jollain lailla tietoturvariski? Jos ei onnistuu niin pystyykö esim. muuntaa ne jotenkin OpenOffice kans yhteensopivaks että kaavat tulis mukaan.
    Ei kiinnosta enää ostaa uutta Microsoft officea ku vanhallakin pärjään ihan hyvin. Vit***aa nykypäivänä sen Microsoftin toilailut, ettei saa kerralla tehtyä kunnon ohjelmaa millä pärjäis pitempään. Vai onko ainoa vaihtoehto yrittää asentaa Xp seiskan rinnalle ja ajaa se Excel 2002 sinne et pystyisin käyttää siinä konees tekemäni taulukkoitä missä on se seiska.

    Yksi varteenotettava vaihtoehto on tietysti warettaminen, mutta jos saa jotenkin sen seiskan kans toimimaan tai openoffices "laillisesti" niin parempi näin. Mutta jos ei mitenkään onnistuu niin kai lähden sitten laittoman puolelle. Se on varmaa että maksamaan en enää rupee!!!
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2014
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Itsellä oli sama kysymys edessä viime vuonna. XP-koneessa oli Microsoft Office 2003 ja selvittelyn lopputulos oli, että tuo Office-versio ei toimisi Windows 7:ssa. Lisäksi Office 2003:n tuki päättyi samalla kun Windows XP:n tukikin, joten sen käyttö ei vastaisuudessa olisi turvallistakaan nettiin kytketyssä koneessa. Microsoft sai siis myytyä taas yhden Office-paketin.

    Minulla on toisessa XP-koneessa OpenOffice ja se avaa ja näyttää oikein Excel 2003:lla tallennetut xls-päätteiset taulukot kaavoineen. Tosin täytyy todeta, että kovin kummallisia kaavoja noissa kokeilemissani xls-tiedostoissa ei ollut. On hyvin mahdollista, tai mielestäni jopa todennäköistä, että kaikki Ecelin funktiot eivät toimikaan ilmaisversioissa. Mikäli olen ajantasalla, OpenOfficen ajantasaisempi seuraaja on LibreOffice.

    Vaikka itseänikin hatuttaa, että "elinikäinen lisenssi" oli käytännössä 10 vuotta, olen hyväksynyt ajatuksen, että kyse oli tuotteen eikä minun eliniästä. Nykyään 10 vuotta on kelpo käyttöaika monelle kodinkoneelle yms.
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Libreoffice avaa aika hyvin vanhoja Office tiedostomuotoja. Ei ole ollut pahempia ongelmia.
     

Jaa tämä sivu