1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asrock z77 pro3, Realtek integroitu äänikortti

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Hyppyrotta 27.11.2012.

  1. Hyppyrotta

    Hyppyrotta Member

    Liittynyt:
    24.11.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä hankin tuossa äsken uuden emon ja prosessorin. Asentelin ne ja homma toimii. Kaikki muu toimii ongelmitta, mutta Realtek audio managerista ei pysty säätämään käytännössä mitään ääni asetuksia. Olen etsiskellyt ja katsellut että muilla on näkynyt tajuudenkorjaus valikkoa ja jotain esiasetus valikkoa (pop, rock, jne tyylit). Ongelma on se, että ääni on aivan järkyttävän kuulosta kuulokkeistani (Roccat Kave 5.1) ja jollakin nyt pitäisi pystyä säätämään tuotakin siedettäväksi. Olen tässä koko päivän etsiskellyt päivitystä tuohon audio manageriin, mutta ei sitten löydä ei millään. Monia ohjeita olen lukenut mutta mitään mikä auttaisi ei ole tullut vastaan. Voiko asialle tehdä mitään vai onko seuraavana ostoslistalla kunnollinen äänikortti?

    Specsit: Win7 64bit, Emo: Asrock z77 pro3, kaikki ajurit haeuttu niin Asrockin että Realtekin sivuilta, kummatkaan eivät tuo mitään uutta audio manageriin.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2012
  2.  
  3. horus1976

    horus1976 Member

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on samankaltainen ongelma. ASrockin myötä katosi realtekin lisäominaisuudet ja volumet pienenivät todella paljon. Koska olen kaikki ajurit sun muut päivittänyt oletan "vian" olevan Asrockin omassa äänikortissa.
    Olisiko äänikortista tähän tapaukseen mitään apua ja jos on niin voi antaa pientä vinkkiä mahdollisimman halpaan ja helppoon korttiin. Ei ole väliä onko ulkoinen vai sisäinen.
     
  4. Hyppyrotta

    Hyppyrotta Member

    Liittynyt:
    24.11.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, Ostin tossa Asusksen Xonar DX äänikortin. Ongelma tosiaan oli Asrockin raudasssa ja nyt kaikki ongelmat kadonnut. Suosittelen siis ostamaan uuden äänkortin. Sisäsistä esimerkiksi juuri nuo Asuksen Xonarit ovat melko halpoja. Niitä löytää hinta väliltä 30-60e ja suurimat erot ilmeisesti ovat liitännöissä.
     

Jaa tämä sivu