Mulla on ollut jo jonkun aikaa ulkoinen äänikortti (lexicon alpha). Eli sen kautta on biisit äänitetty ja sen kautta myös käytän konetta joka päivä. Ihan hyvin on toiminut, ei mitään ongelmaa. Paitsi nyt. Vaihdoin emolevyn parempaan jotta uus prosessori toimis ja kyllähän se toimiikin mutta nyt tuli ongelmia äänten kanssa. Äänet periaatteessa kuuluu ihan hyvin kun musiikkia kuuntelee ja silleen, mutta aina kun tulee tilanne missä tuohon ulkoiseen äänikorttiin menevä ääni (eli mun mikrofonista menevä ääni) toistetaan samaan aikaan kun sitä tuotetaan eli tavallaan livenä, ääni on naarmuuntunut ja särisevä, vois sanoa että robottimainen. Emolevyn vaihdon jälkeen mulla oli kaikki tiedostot koneella tallella ja kaikki samat ajurit eikä tarvinnu windowsiakaan uudestaan asentaa. Kokeilin asentaa emolevyn ääniajurit mutta sama ongelma. Eli vois veikata että jonkunlainen yhteensopivuusongelma mutta veikkaushan voi mennä aivan pieleen. Mistä tämä voisi johtua?
Siis et asentanut windowsia uusiks ku vaihdoit emolevyn Käsittääkseni se kyllä pitäisi tehdä... Kokeile poistaa lexiconin ajurit ja asenna uudelleen, josko auttas.
Emolevyn vaihto - ilman windowsin uudelleenasennusta: http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/452271-emolevyn-vaihto-ilman-windowsin-uudelleenasennusta.html
Mä en tehnyt mitään muuta ku vaihdoin emolevyn ihan suorilta. Ja kaikki tiedostot säily ja sama xp tässä vieläkin on. Ihan samanlailla lähti käyntiin ku vanhalla emolla. Mikähän siinäkin on :S Oon kokeillu poistaa lexiconin ajurit ja laittaa uudet mutta ei auta.