Tuli tässä päivitettyä rautaa hieman. Minulle tosin ensimmäinen kerta kun Windows vaatii aktivointia näytönohjaimen asennuksen jälkeen.. Eli tuli tänään haettua GeForce 260GTX ja vanha näyttis on 9800GT. No aloin sitten vaihtamaan korttia, ja kaikki sujuikin hyvin. Kone starttasi ihan normaalisti. Mutta Windowsiin päästyäni, se alkoi ruinaamaan aktivointikoodia, ja tämä mun XP on aktivoitu niin monesti että se on kerennyt vanhentumaan/käytettyä liian moneen kertaan. Miten ihmeessä mä ton jostain saan, siis uuden product keyn? Mielestäni myös aika outoa muutoinkin, kun enhän nyt sentään emolevyä vaihtanut. Voiko tosiaan vaikuttaa noin paljon pelkän näytönohjaimen vaihtaminen, edes prossuissa ei ole tullut koskaan tollasta vastaan.. Tällä hommalla olisi sikäli kiire, kun kone jumppaa kiinni kolmen päivän päästä, tosin on mulla tossa kannettava, mutta ei se silti hirveästi lohduta...
Kuten Dreamlore tuossa jo kertoikin niin aktivointi onnistuu puhelimella: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/621798
Juu ei täsä kyllä mitään lisenssejä enään ostella, ainakaan XP:een. Ihmettelen vaan tuota että käyttis herjaa tollasta uudella näyttiksellä, no nyt se tekee sitä edelleen kun pistin vanhan takaisin. Kokeilin myös järjestelmän palauttamista aiempaan ajankohtaan, mutta ei sekään tuntunut auttavan. Käykös noin useinkin ihmisille, että jos vaihtavat näytönohjainta, niin pitäisi käyttiskin sitten aktivoida. Meinaan vaan, koska itsellä ei ole tollasta tullut koskaan eteen aiemmin. Sen ymmärtäisin et josko olis kyse ollut emolevyssä, mut et näyttiksenkin kanssa. Eikä siitä edes ole kauaa, kun mulla oli tässä 4850X2 eikä senkään asentamisen yhteydessä tullut mitään tommosia juttuja. Outoa mun mielestäni... Voisko olla jokin troijalainen tai virus joka tollasta aiheuttaa? No nyt se sitten suostui jostain aivan oudosta syystä aktivoimaan ittensä. Tiedä sitten mitä tää vekotin temppuilee... Saas nähdä et toimiiko enää huame ku pistän ton palitin takaisin kiinni, vai alkaako taas herjaamaan että "tietokoneen kokoonpano on muuttunut viimekertaisesta käynnistyksestä niin paljon että vaaditaan Windowsin uusi aktivoiminen". Tollasen setin se mulle nokan eteen heitti useaan otteeseen, siis aina kun käynnisti koneen uusiksi.