1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP Professional asennus

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Dermian 12.01.2010.

1. Dermian

Dermian Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tästä lienee tusinakaupalla ohjeita netissä, mutta harvempia Professionalille. Onko Pron asennus jontekin erilainen? Ohjeita kaipaisin. Haluan tyhjentää koko koneen ja pistää asemien koot uusiksi. Mitäs nämä FAT, NTFS yms. jutut ovat? Käyttis on tosiaankin Windows XP Professional, Service Pack 3 ja englannin kielinen. Enkä ole ikinä käyttöjärjestelmää asentanut.

Viimeksi muokattu: 12.01.2010
  2.  
  3. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ei ole erilainen, ihan menee samoin kuin Homen asennuskin. Asennus on niinkin vaikeaa, että laittaa asennus-CD:n koneeseen, ja käynnistää koneen sillä. Sitten valitsee muutaman vaihtoehdon esitetyistä. Ei mitään rakettitiedettä.

4. Dermian

Dermian Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok. Entäs nuo FATit ja muut?

5. B4TI

B4TI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen aina formatoinut kiintolevyn käyttämään NTFS tyyppiä.

Fat32 on hitusen nopeampi, mutta suurissa tallennusluokissa NTFS pitäisi olla nopeampi. Ja Fat32:ssa tiedostot pirtoutuu helpommin, eli NTFS asemaa ei tarvitse olla kokoajan eheyttämässä.

Minä itse käyttäisin siis NTFS tyyppiä.

6. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Ja Fat-tiedostojärjestelmä ei myöskään tue yli 4 Gigatavun kokoisia tiedostoja, eli sen ylittäviä tiedostoja ei voida tallentaa kiintolevylle.

Edit:
    Ja kun muitakin kysymyksiä varmaankin vielä ilmaantuu, niin tuossa on perusopas XP:n asentamiseen:
    Windows XP:n Asennus vaihe vaiheelta

Lisää vastaavia ohjeita löytyy tuolta Afterdawnin käyttäjien tekemistä oppaista.

7. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    68
  8. Dermian

Dermian Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä yksi kysymys. Haluaisin tyhjentää koko koneen, mutta minulla on kaksi kiintolevyä. Pystyykö asennuksen aikana formatoimaan myös sen toisen kovon? Sen mihin Windows ei ole asennettu?
    Ja mitäs tämä puhe on että käyttikset pitäisi polttaa levylle kaikkein hitaimmalla nopeudella?

Jaa tämä sivu