En ole varma, onko tämä ihan oikea paikka tälle, mutta laitan kuitenkin. Käyttis on windows vista. Näytönohjain geforce gtx260(sp216) Ongelma on seuraavanlainen: Välillä kun koneen käynnistää, niin windowsin päästessä työpöydälle on resoluutio pienin mahdollinen. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Asetan sen sitten taas näytön natiiviresoluutioon (1680x1050). Johtuisiko tämä vaiva jostain windowsiin liittyvästä asiasta, vai näytönohjaimesta? Tai jopa näytöstä? Yksi asia mihin kiinnitin huomiota, on se, että päivitin boost speed nimisen ohjelman uusimpaan versioon. Tämän toimenpiteen jälkeen ainakin olen huomannut tuota resoluution muuttumista. (Auslogics boost speed on siis koneen puhdistus ja pienimuotoinen twiikkausohjelma)Kenties kyseinen ohjelma poistaa jotain reskisteritietoja tai muuta, joka palauttaa resoluutioon liittyvät asetukset "tehdas" tvs. asetuksiin.
mulla ihan sama juttu. tai oikeestaan huomasin et kun mulla on 2 näyttöä ni jos käytän tätä yhtä kaikki toimii kun laitan toisen näytön käyttöön ja käynnistän koneen uusiks joteki kaikki näytön asetukset on menny defaultiksi. ja toinen näyttö pois käytöstä. sitten oon huomannu et joka kerta ku käynnistän koneen uusiks multa puuttuu arial fontti tai se on jotenkin rikki. joten pitää se asentaa uusiks että meseen saa arial normaalin ja mozzillan fontti ei ole paksua. kaikki viat tuli sen jälkeen kun emo vaihtus asukseen
Ihan hyvä näyttis. Onko päivitykset kunnossa(tänään tuli jotain ulos) ja näyttiksen säädöt kantsuu käydä huolella läpi.
Saataa johtua siitä, että ei ole ladattu geforce gtx260(sp216):n omaa ajuria konelle ja jostain syystä kadottaa asetuksiin asetetun resoluution. Googlettamalla ko. kortin ajuria, se varmaan löytyy ja vika todennäköisesti sen myötä häviää, kun sen lataa ja asentaa.
Kyllä löytyy uusin ajuri tuolle näyttikselle ja näytöllekkin on omansa. Nyt ei vähään aikaan tullut tuota resoluutiovikaa, mutta tänään kun lykkäsin koneen käyntiin, niin työpöydälle päästessä resoluutio tippui. En oikein ymmärrä mistä tuo aiheutuisi. Vika saattaa olla myös näytönohjaimessa itsessään. Sain tämän vehkeen kun edellinen (samanlainen) oli viallinen. Tässäkin tullut pariin kertaan muutaman kuukauden aikana outoja ongelmia. En ole kuitenkaan täysin varma.