Onko mahdollista?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi _kooma_ 29.04.2010.

1. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Elikkä siis jo pidempään käyttö tottumukseen sekä mukavuuten tottuneena, Linux (tässä tapauksessa Ubuntu) kysyisinkin että onko Windows 7 mahdollista saada sellaista hyvin pientä, mutta kätevää ominaisuutta.. Eli jos ikkunoita on enempi ruudulla avoinna, niin riittäisi että siirtää hiirulaisen kyseisen ikkunan päälle, jonka jälkeen siihen voisi esim.kirjoittaa, vaihtaa biisiä tai vastaavaa. Siis ilman että jokaisella kerralla ikkunaan siirryttäessä pitää sitä klikata. Ehkä hölmö/turha ominaisuus, mutta itse sitä pitkään käyttäneen soisin moisen ominaisuuden myös winukan puolelle.
    Ei ainakaan koodajien puolelta pitäisi olla minkään sortin ongelma, mutta saisiko siis tuollaista toiminnallisuutta myös Winukkaan? Ja jos saa niin miten, tarviinkon jonkin ohjleman taustalle että toimii? Hjelp...

2.  
  3. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Käynnistä -> [Kirjoita hakukenttään] Helppokäyttökeskus -> Helpota hiiren käyttöä -> laita ruksi kohtaan Aktivoi ikkuna osoittamalla sitä.

4. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Kiitokset tästä... Varmaan auttaisi itseä jos selaisi nuo valikot kaikki lävitse vastaavissa "ongelmissa", mutta juu, kiitoksia paljon, tämä tulee erittäin hyvään/tarpeelliseen käyttöön.
    Toimii siis niinkuin toivoinkin, tosin hieman "hitaasti" mutta tuohon kyllä tottuu.. Thanx mate:)

5. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Itse asiassa google auttaa parhaiten, ei tarvitse kahlata :) Meni n. 5 sekunttia löytää ominaisuus googlella.

6. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Kun tuota funtsailin kun olin hieman olusessa, ja koin järkevämmäksi koettaa selittää asiaa täällä, ja mitä ilmeisemmin (sinulle kahlaamisesta kiitokset) tuottikin toimivaa tulosta. Hakusanaa en tosin vieläkään saattaisi ihan heti keksiä... paitsi jotain mouseen liittyvää... hmm, hankalaa mulle, mutta kiitos vielä kerran:)

Viimeksi muokattu: 30.04.2010
  7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Vanhemmille Windowseille ko. ominaisuuden saa muuten MS:n ilmaisen PowerToys-paketin mukana (tarkemmin: siihen sisältyvällä Tweak UI:n Xmouse:lla).

Jaa tämä sivu