1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Musiikkitiedoston esikatselukuva kummittelee kaikkialla

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Turang 20.03.2014.

  1. Turang

    Turang Member

    Liittynyt:
    10.12.2009
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hoi kaikki Afterdawnin nerot!

    Olen käyttänyt nettisivustoa "www.lataayoutube.com" ja muuntanut videoita mp3:ksi.

    Kuitenkin, yksi asia on alkanut häiritsemään hyvin paljon.

    Monta kuukautta sitten olen ladannut yhden mp3:sen tuolta ja kun tämä sivusto iskee siihen tiedostoon sen albumikuvan tai miksi ikinä sitä sanotaankaan, niin se kummittelee jokapuolella.

    Eli tästä latauskerrasta lähtien tämä on pysynyt albumikuvana, latasin minkä tahansa biisin sivustolta.

    Kun tallennan minkä tahansa tiedoston audacityllä, sen kuvaksi ilmestyy tämä sama kuva mikä mainitsemastani sivuston tiedostossa oli. Vaikka audacityn oletuskuvana ei ole mitään!

    Ihan sama mitä audiotiedostoa klikkaan kansiossa, alareunaan tulee tiedot, niin siellä se sama kuva on. Poikkeuksena, jos tiedostolla oikeasti on albumin kuva niin se näkyy siinä oikein.

    Rippaan cd levyn dBpowerampilla, sama kuva on jokaisessa tiedostossa. Kun katsoo tiedoston ominaisuuksia, kuvaa ei ole.

    Bottomline on, luulen sen olevan jonkinlainen esikatselukuva.

    Mistähän pitäisi lähteä rikkaruohoa kitkemään?

    Yritän selostaa parhaani mukaan, toivottavasti ymmärrätte ongelmani.
     
  2.  
  3. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mulla on itse asiassa vähän sama juttu Galaxy Tab 2.0:ssa. Se näyttää kaikilla mp3:lla, joiden tiedostossa ei ole erikseen albumikuvaa, jonkun Zen Cafen levyn kuvan.

    Sen verran vähän käytän tuota soittimena, ja jos käytänkin en tuijottele näyttöä, etten ole koskaan kypsynyt asiaan niin, että olisin sitä ruvennut selvittämään, mutta nyt kun kerran tuli puheeksi...

    Voisi esim. olla niin, että ko. kuva on ollut ensimmäisessä biisissä, jota koneessa on soitettu. Tai ainakin eka kansi, joka soittimen on tarvinnut näyttää. Itse en ainakaan ole lataayoutube.com:ia koskaan käyttänyt, mutta lapset on voineet sillä jotain tonne hakea, en voi sitä sulkea pois. Sama ilmiö esiintyy sekä Androidissa valmiina olleella soittimella ja Googlen Play -musiikilla, muttei WinAmpilla, joka taas täyttää tyhjät albumikannet laamankuvallaan:)

    Mutta voisiko ollakin, ettei tämä välttämättä liity siihen, mistä biisi on ladattu, vaan enemmänkin kaatuis tonne Androidin suuntaan, kun kerran sama lopputulos on parissa eri laitteessa?
     
  4. Turang

    Turang Member

    Liittynyt:
    10.12.2009
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo eihän se ole siitä kiinni mistä sen biisin on ladannut mutta yritän selittää ongelman mahdollisimman yksityiskohtaisesti :)

    Mahtaako tuolla jossain windowsin kansiossa olla jotain väliaikaiskansiota jossa kuva voisi olla?

    Olen yrittänyt googlettaa ongelmaa mutta en ole löytänyt toista sivua missä jollakin olisi tämä ongelma.
     

Jaa tämä sivu