Lagipiikit käynnistyksen jälkeen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi NahQ 26.10.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. NahQ

NahQ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli ongelmana on winukan käynnistyksen jälkeen ilmenevät "lagipiikit" eli käytännöllisesti katsottuna 30min sisällä käynnistyksen jälkeen tulee noin 3-4 minuutin välein piikkejä jolloin koko kone pysähtyy n. 10 sekunniksi jonka jälkeen jatkaa normaalia toimintaansa... tämän pysähdyksen aikana jos kuuntelen musiikkia niin kuuluu vaan valtavaa älämölöä kaiuttimista ja mikään ei liiku. Ongelma katoaa kuitenkin aina juuri sen puolentunnin käytön jälkeen jolloin nuo piikit katoavat. Olen huomannut että piikkien aikana prossun käyttö nousee 100%, en ole löytänyt itse kuitenkaan epäillyttäviä prosesseja.

Mistä tässä voisi olla kyse? Kone on n. vuoden vanha ja sitä ei ole formatoitu kertaakaan...voisi olla ehkä aika, mutta mielellään jotain muuta nyt vielä kehittelisi kun tuota tärkeää sälää on aikamoinen läjä. Muuten olen yrittänyt myös pitää konetta puhtaana viruksista ja spywareista etc.

Eli osaisiko joku nyt ihan lonkalta arvella mikä nuo piikit aiheuttaa? Tai kertoa kuinka ruveta asiaa lähestymään. Kiitos.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu