Ongelma on otsikossa jo kuvattu, eli yhtäkkiä kone hyppää kaikista full screen ohjelmista työpöydälle, mikä osaa olla joskus hyvin häiritsevää. Mitään roskaa en ole koneelta ainakaan vielä löytänyt. Alapalkissa myös vilahtaa joskus jokin kuvake pikaisesti ja esim. tekstiä kirjoittaessa ei tällöin rekisteröi napin painallusta, en tiedä liittyykö ongelmat toisiinsa.
Kokeile ajaa tämä, päivitä ohjelman tietokanta ensin.: http://www.download.fi/tietoturva/haittaohjelmien_poisto/malwarebytes_anti-malware.cfm Mikä virustorjuntaohjelma käytössä?
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1896516 Tuolta löytyi ohjetta Aero Peekin poisotosta. Ainakin nyt näyttäisi toimivan. Kokeilen noita, jos ongelma ilmenee uudestaan. Kiitti!
Nyt kone on vähentänyt hyppimistä, kun otin pois Aero Peekin käytöstä. Kokonaan ei ongelma näytä olevan poissa, mutta paljon parempi. Silti pysyvä ratkaisu olisi mahtava. Käytössäni on Microsoftin security Essentials. Kannattaisiko vaihtaa?
Ei tuota Essentialsia mihinkaan tarvitse vaihtaa, kyllä se on luettettava normaali käytössä. Suurimman virusvaaran voi aiheuttaa itse käyttäjä omalla toiminnallaan. Ei virusohjelmatkaan auta jos käyttäjällä sitä kontrollia ei ole.
Itsellä auttoi vähän samantyyliseen fokuksen vaihtoon: tuo. Eli käynnistä notepad järjestelmänvalvojana. Avaa C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\mms.cfg Lisää uusi rivi: ProtectedMode=0 Tallenna ja sulje Notepad ja uudelleenkäynnistä kone varoiksi.... T: Vesku Edittiä: 32-bittisissä polku on: c:\windows\SYSTEM32\macromed\flash\mms.cfg
Sain ongelman korjattua. Se johtu näköjään TP-Linkin Wireless Configuration Utilitystä. Aina, ku tapahtu joku yhteyden muutos, ni se fokusoi siihen. Sen, ku oon sammuttanu, ni ei oo enää ollu ongelmia. Kiitti kuitenki vinkistä!
Hmm, njoo, muistuttaa kyllä yhdestä toisesta vastaavasta tapauksesta: Useampi vuosi sitten kun Spamhilator suoritti päivitystarkastusta automaattisesti, eikä saanut yhteyttä päivityspalvelimeen. niin fokus karkasi aina... T: Vesku
Minulla on sama ongelma, joka ei korjaantunut em. vinkeillä. Satunnaisesti (keskimäärin kerran kahdessa tunnissa) vilahtaa alavalikossa hammasrataskuvake ja kaikki full-screen sovellukset tosiaan hyppäävät silloin työpöydälle. Ehdotuksia mikä tämän voisi aiheuttaa?