Ylikellotusohjeita aloittelijalle?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Argetlam 04.06.2010.

1. Argetlam

Argetlam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haluaisin (ehkä) ylikellottaa koneeni, minulla on vain yksi ongelma. Kokemattomuus.
    Elikkäs aivan ensimmäiseksi:

1) Kannattaako kannettavaa tietokonetta edes yrittää ylikellottaa?
    2) Miten se tapahtuu? (Olen saanut näin hyvän neuvon:"Tee se yks juttu BIOSis ja sit jos ei kännisty ni yritä pienemmällä." ok, BIOSin ymmärsin, mutta se 'juttu' jäi vähän epäselväksi. Jos ei käynnisty niin mitä pienennän?)
    3)Mitä minun tulisi ottaa huomioon? (väylänopeudet tms. ) (ei, en tiedä mitä tarkoittaa , löysin sanan netistä ylikellottamisen yhteydessä)
    4) Miten ylikellotus käytännössä toimii (hyödyt, esim. miten paljon tehoja tulee lisää? Ja haitat, esim. "joo konees ei kyl tän jälkee enää toimi" yms.)

Lämpötilat huitelee lepotilassa n. 50-60'C ja rasituksessa 70-80'C. Muut tiedot näkyykin alempana.

2.  
  3. Kakikello

Kakikello Active member

Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    Itse en läppäriä ylikellottaisi, lämmöt ovat nyt jo riittävät ja nousevat tuosta kriittisiin lukemiin turhan nopeasti!

4. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Jep, kun kyseessä on läppäri, unohda koko juttu.

Palaa asiaan kun löytyy pöytäkone.

5. aamuli

aamuli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja en usko, että tuota voi edes kellottaa. Yleensähän pakettikoneissa ne biosit on niin valmistajan päättämiä, että itset et mitään säätöjä pysty tekemään.

Jaa tämä sivu