elikkäs kokoonpano on seuraava: e6400, asusp5kr, en8800gts, 4gb kingston oisko ollu 800mhz. ongelmana on että prossu ei kellotu ollenkaan, jos nostan biossista prossun väylää ja menen windowsiin niin vakiokellot on edelleen. eilen flashasin biosin jos olisi auttanut mutta ei. ennen prossu kellottui ihan normaalisti vanhalla abitin emolla (32-bit xp). voisko tää johtua jumppereista tai jtn?! oon ihan ulapalla auttakaa ja kiitos jo etukäteen
joo oon kyllä tallentanu monta kertaa että siitä ei pitäisi johtua elikkä oon tarkistanu everestillä, cpu-z, windowsin järjestelmä, cc-cleaner, coree-temp. ja kaikki näyttävät vakiokelloja 2.13ghz rupee jo toivo loppumaan
ei kellään tuu mitään mieleen?! voiko emolevyltä mennä jokin asetus päälle että asetuksia ei vois muuttaa tms? koska kuitenkin ne pysyvät samoina siellä biosissa mutta windowsissa cpu-z näyttää normi kellot voltit ym.... onpa kummallista :O hermo menee
Onhan se mahdollista että biosin patteri rupeaa olemaan loppu ja kadottaa (= jättää tallentamatta) sen takia asetukset. Muuta ei tässä äkkiseltään tule mieleen.
no siis biosissa ne asetukset säilyy mutta windowsiin mennessä eivät olekaan muuttuneet. on kyllä outoa. yritin ettii netistä vastaavaa onkelmaa mut ei löytyny.
Ettei vaan ole mikään "virransäästö" ominaisuus päällä? Onko kellot silti samat vaikka rasitat konetta esim. Primellä?
joo ei ole mikään "virransäästöasetus" päällä ja olen kokeillut konetta rasittaa ja vaikka pelien rasituksessakin näyttää vakiokelloja. ajattelin että vkl aikana purkaisin koneen osiin ja kasaisin uudestaan/resetoisin emon jumppereista jos auttaisi. onkohan mahdollista tai onko kukaan kuullut että tämmönen vika voisi johtua siitä että emolevyltä olisi hajonnut jtn?!
noniin, tänään sit aamulla avasin koneen, irrotin näyttiksen-> putsasin, irrotin prossun/tuulettimen -> putsasin/uudet tahnat, kello patteri irti, konen takas kasaan ja nyt kellot pysyy ja ongelma on poistunut. onpa mystistä pääasia että toimii...
vrm johtu tosta patterista, suosittelin ostaan uuden jos nyt jostain sais. meinaan toi ongelma voi tulla uudestaa.
nii no eikai siitä haittaakaan olis. ei noi varmaa paljoa maksa. :| nyt kuitenki kone ihan vakaa 2.13 -> 3.5ghz ja lämmöt rasituksessa 55-60
Voi olla mahdollista että paristo ei ollut kunnolla pohjassa, eikä saanut kontaktia. Korjaantui kun irroitit ja laitoit takaisin. Hyvä että alkoi toimimaan.