Ota screen shot. Kun se tulee paina prtscr/sysrg. Sitten mene paint ja paina control + v. Sitten lue tekstin rauhassa. En tiedä toimiiko/ottaako kuvan ilmoituksesta ,mutta kannattaa yrittää.
soitin sinne huoltoon ja ne sano että se on normaali raidi ilmoitus joka vilahtaa ennen windowsia. nyt kun käynnistin koneen, niin kovot näkyy normaalisti. ilmoittelen jos sattuu uudelleen. kiitos kuitenkin ^^
noh tänään se tapåahtu uudelleen ettei toi teranen kovo näy. ja RAID ohjelma herjas kanssa siitä. siinä RAID ohjelmassa oli jotain että "haluatko resetoida levyn yhteensopimattoman datan takia" tämän jälkeen käynnistelin 5-6 koneen ja ei taas mitää ongelmaa..osaako kukaan sanoa mikä on? mun emo on z68 asrock, voiko se olla bios päivityksestä kiinni ettei ole vielä tullu päivitystä tuohon?
Ensinnäki heitä se Smart response roska pois käytöstä ellei jo oo. Sit katot ne SATA liittimet. Tossa on 3 erilaista. Intel ei vieläkään oo AMD:n kanssa samalla tasolla, kiitos sen on erilaisia portteja ziljoona. SATA 6 Gb/s*2, niihin SSD:t. SATA 3 Gb/s, noihin HDD. Ne portit joita ohjaa joku erillinen piiri kantsii jättää käyttämättä. Veikkaan et toi raidihomma tulee just siitä et joku kovo on laitettu erillisen piirin takana olevaan liittimeen.
Lisää rautalankaa. Emossa on 8 SATA liitintä. Lähetään niistä jotka on lähimpänä prossukantaa. Kaks laitimmaista valkosia, niihin ei mitään kiinni. Seuraavat 2 valkosia, niihin SSD:t kiinni. Loput 4 sinisiä, johonki niistä kii toi Samsung. Huollossa on varmaan läiskitty mihin ekana sopii, tarkista noi.
voi siis ihan rakana nyt avata koneen kun olen sen sammuttanut ja irroitella piuhoja, eikä mikään mene pieleen? eli ei tarvi mitään raideja alkaa tekemään uusiks? kannattaa kertoa kaikki asiat mitä pitää ottaa huomioon tässä operaatiossa. olen todella vähän pelleillyt koneen raudan kanssa :/
Parempi ku pyydät jonkun avuks joka tietää koneista jotain. Sanoinki tossa jo mihin liittimiin mikäki asema. Tietty voit vaan katsella miten ne on tällä hetkellä kiinnitetty. Kerro tänne.