Kertokaas viisaammat, että voiko rikkoutunut prosessori hajottaa ehjän emolevyn? Tai rikkoutuneet muistit? Pari päivää sitten kirosin, kun myrkyllinen virtalähde kosahti ja eilen sain selville ettei hajonnut yksin.. näytönohjain on ehjä, muistitkin (taisivat olla) mutta emolevy ja prosessori. niistä en ole vielä varma. Niin voiko prosessori rikkoa emolevyn? Menen kaverin koneelle tänään testaamaan osia erikseen, ja selvittämään mikä on rikki, ja hän nyt pelkää että rikkinäinen prosessori rikkoo emolevyn?
Kun prosessori hajoaa niin yleensä voi tehdä pinneille pahaa ja rikkoa emonkin. Mutta jos emo on ehjä ja prossu rikki niin ei se rikkinäinen prossu ehjää emoa hajota.. Eikä muistitkaan. Jos ne on hajalla niin ne ei vaan yksinkertasesti pelaa Voitte kokeilla ihan rauhallisin mielin Viisaammat korjaa jos oon väärässä..
joo katos kiinanpommi posautti hieman osia, ja ehjään emoon ollaan siis rossua vaihtamassa. kiva tietää, että voi hyvillä mielin katsoa myös rossun kunnon.
Täällä on keskustelua samasta asiasta samalta tunnukselta (nikohuij3) http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-121/uusi_virtalahde_kosahtaneen_tilalle-886886/ Prossu toiseen koneeseen kiinni - niin näät toimiiko
hei kuulkaas,jos emossa on 770 amd chipsetti, joka ei vakiona tue x6 rossuja. Nii pitääkö rossun testaamiseks päivittää bios, vai näyttääkö se päivittämättä "unknown processing unit" systeemiä? tarkotus on siis edelleen vaan testata että toimiiko rossu, eikä alata käyttämään kyseistä kokoonpanoa.
Ei auta bios päivityskään mitään kun ei se chipsetti siitä parane.. edittiä: Miksette kokeile sen kaverin virtalähteellä että toimiiko osat... Siis jos emo on ehjä
mulla on nyt ehjä virtis täälä. eikä skulaa. meinaan, ku oon kuullu, että am3 770 chipsetille saa x6 rossun biospäivityksen jälkeen, ja ennen sitä näyttää unknown processing unittia. tarkotus on vaan nähdä, että kone lähtee rossulla käyntiin, eikä alkaa käyttään kokoonpanoa. haluisin vaan edes nähdä sen unknown processing unitin siinä näytössä.