Uusi Prossujäähy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Panax 17.04.2012.

1. Panax

Panax Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 17.04.2012
  2.  
  3. Ehni

Ehni Active member

Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Siitä en tiedä kumpi on parempi se löytyy varmaan googlella mutta jos vesijäähyn ostaa niin ostaisin Corsairin h80 tai h100

4. Boss93

Boss93 Regular member

Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Kyllä itse ottaisin mieluummin tuon Silver Arrowin, sillä vaikka tuo Kühler saattaisikin olla hiljainen on veden ja elektroniikan lähekkäin asettaminen aina riski.

5. Panax

Panax Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Katsoin kans itekki,
    H100 kyllä näytti mielen kiintoiselta, olisiko se sit hyvä valinta? :) Hintaki ei nyt niin paha :D

6. Panax

Panax Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On kyllä totta, mutta eiköhän nuo putket kuitenki kestä jne.

7. Tqmi

Tqmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ehkä suosittelisi corsairin nestejäähyjä. Itse hain juuri tänään postista corsairin H80 nestejäähyn ja ilmeni, että tämä yksilö oli tyyppivikainen, eli järjestelmän sisällä on ilmaa joka pitää pumpussa erittäin ärsyttävää surinaa. Välillä surina katoaa ja pian taas palautuu takas. Sillon kuin tuo ei surise nii vaikuttaa todella miellyttävän hiljaselta. Itellä myös sama Black Pearl koppa. Harkitse siis kahteen kertaan otatko riskin ostaa kenties tyyppivikaisen corsairin. Itse laitoin jimmsille juuri takuupalautus viestiä ja toivottavasti saa vaihdettua tuohon Antecin H20 920:een tai uuteen H80:een tai jos sais rahat takaisin. Voin ilmoitella uudestaan miten tässä käy josset vielä ole ostopäätöstä tehny.

8. Jyrsis

Jyrsis Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Voin sanoa että älä tuota Antecin jäähyä osta, ikinä ei ole neljää tuntia mennyt jäähyn asennukseen... ohjeista ei saanut selvää, ne oli puutteelliset, pumppu pitää edelleen järkyttävää surinaa jne, osta Silver Arrow

9. Tqmi

Tqmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin ilmoittelen vielä tilannetta tämän H80:n osalta. Laitoin Jimmsille viestiä ja sain kehotuksen lähettää nykyinen jäähy heille vaihtoa varten, joka ei kuitenkaan houkutellut koska todennäköisesti olisin saanu täysin samanlaista ääntä pitävän yksilön tilalle. Sen sijaan lueskelin corsairin foorumeita ja löysin sieltä ratkaisun ongelmaan; pumppu saa virtalähteeltä yli 12V jännitettä (n. 12.3V luokkaa) jota pumppu ei kestä ja pyörii niin lujaa että alkaa pitää tuota sirinä/särinä ääntä. Tämän saa todella helposti ja halvalla korjattua kun ostaa (ellei valmiiksi jo löydy) 4pin uros - 4pin naaras molex liittimen ja keltaisen piuhan väliin juottaa sopivan diodin, joka tiputtaa jännitettä n. 0.3V-0.9V. Elikkä tälläinen modi: (ei minun kuva). Itse ostin 1N4007 diodin joka tiputti n. 0.6V jännitettä ja ongelma katosi. On muuten todella hiljainen tässä kopassa nyt tuo jäähy. Eli jos päädyt nestejäähyyn niin hyvin todennäköisesti joudut tekemään tämän pikku kikan.

Jaa tämä sivu