Uusi pelihiiri ja näppäimistö

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ilkkaa 26.09.2010.

1. ilkkaa

ilkkaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hankinnassa olisi ensimmäinen pelaamiseen tarkoitettu hiiri, ja langaton näppäimistö. Budjettia yhteensä n. 50e, eli mitään kovin laadukasta tavaraa en ole hankkimassa. Ymmärtääkseni hiirissä kannattaa suosia langallisia malleja? Näppäimistön tulisi olla langaton.

Tietämykseni pelihiiristä on melko matala, joten kaipaisin ehdotuksia hyvistä vaihtoehdoista.

2.  
  3. JustGamer

JustGamer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. ilkkaa

ilkkaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 26.09.2010
  5. lolacco

lolacco Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "DPI just means precision. Higher DPI means greater precision/smoothness for your mouse movement.
    For example, in lay-man's terms, with a higher DPI mouse, you have a better chance of landing the pointer on a pixel you want vs. a mouse with lower DPI (correct me if I'm wrong)
    You can bump up the sensitivity for average mouses (mice?), but you will lose the precision. You will lose precision for a higher DPI mouse as well, but its not as significant."

lainattu (http://forum.notebookreview.com/accessories/185057-why-does-mouse-dpi-matter-when-you-can-adjust-sensitivity-via-software.html)

6. Smanci

Smanci Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    46
    Mikä DPI? No, sekin on makuasia. Itse käytän 600DPI.

7. JustGamer

JustGamer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mä käytän 1200 ja joskus vanhempien pelien kanssa 800. Makuasia, jotkut käyttää koko ajan 3200 ja se on mun mielestä järkyttävää, koska hiiri liikkuu näytön reunasta toiseen suurinpiirtein jo hipaisusta :D

8. masasd

masasd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kinzu on ihan perus hiiri, mutta johto on rasittavan jäykkä ja sen pinta on karvainen :DDD

9. WNBnorkin

WNBnorkin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Maksaa yhteensä 55e, mutta hiiri on kuulemma erittäin laadukas hintaansa nähden. Itse suosittelesin omalla kokemuksella myös razerin diamondback 3g:tä, mutta se on näyttävästi poistunut myynnistä. mutta tuo mx518 on varmasti viisas vaihtoehto. Näppiksessä on myös mediamäppäimet. Joten tässä ehdotukseni

Näppis:

Laadukkaaksi todettu mx 518

10. ilkkaa

ilkkaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo tuosta hiirestä oon kans lukenut hyvää, ja on vielä ihan sopivan hintainenkin. Pitääpä käydä kokeilemassa tuntumaa jossain. Matalaprofiilinäppäimistöä en kyllä halua, ei jaksa totutella tommoseen kun on aina ollut perus korkeat näppäimet. Näppiksissä ei sinänsä vissiin muutenkaan ole hirveästi eroja, että sopisiko tarkoitukseen joku perus langaton esim. Prismasta?

E: Entäs muuten laserhiirten ja optisten hiirten erot? Onko huomattava, ja kannattaisiko mielummin panostaa laseriin?

Viimeksi muokattu: 27.09.2010
  11. Kajtu

Kajtu Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    48
    Ainakin itse oma sidewinder x3 on helvetin tarkka pelikäytössä. Ei voi sanoa muutakun että ne hutikudit johtuvat pelaajasta eikä hiirestä tässä vaiheessa jo :D

12. WNBnorkin

WNBnorkin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tää hiirien ja näppiksen ehdottelu on tietysti aina mielipidekysymys. mun mielestä toi x3 on huono, mutta se on mun mielipide. mutta onko langaton näppis pakollinen, voin sanoea että langalliset on kätevämpiäkin, sillä ei tarvi pattereiden kanssa pelailla, tietysti jos erityistä tarvetta on langattomalle näppikselle, niin se on asia erikseen. Itse tein niin, että menin kauppaan ja katsoin sieltä tiedoiltaan ja hinnaltaan hyvän hiiren, sitten testasin että mimmonen on käteen, ja päätin sitten ottaa sen mikä parhaimmalta tuntui, enkä ole sekunttiakaan katunut ostostani. Ja pelihiiri kannattaa ostaa, ero on oikeasti iso + macrot.

Viimeksi muokattu: 27.09.2010

Jaa tämä sivu