Olen nyt ostamassa uutta koteloa ja prosessoricooleria. Koteloksi ajattelin Coolerin budjetti on n. 30 joten kokonais budjetti on n. 100e (tuulettimet mukaan laskettuna). Prosessoria ei oikeastaan tulla kellottelemaan mutta haluaisin coolerin johon ei tarvitse pistää emolevyn taakse back platea. Cooleriksi ajattelin tai . Omia ehodtuksia saa pistää myös kotelosta. Kotelosta haluaisin mielipiteitä. E: Tuotteet pitää olla jimmsiltä koska sieltä ei tule postikuluja. E2: Onko True Spirit vaikea asentaa ja onko hiljainen/hyvä ja tuleeko siinä lämpötahnoja mukana?
Ite oon ollu tyytyväinen tähän oli helppo asentaa ainakin 775 kantaan ja siinä tuli lämpötahnat mukana. Tosin ne piti ite levittää. Tuosta on olemassa halvempi vaihtoehto, jos ei tarvitse AMD:n kiinnikkeitä E: Kotelosta sen verran, että Bitfenix tunnetaan halvan hintaluokan koteloistaan laadukkaana tuotemerkkinä.
Kotelo on hintaisekseen hyvä. Prossujäähyksi ottaisin True spiritin (asentamisesta ei ole kokemusta), sillä koteloa vaihtaessa joka tapauksessa joutuu emon ottamaan pois. E: Toisaalta miksipä maksamaan prossujäähystä Freezer 7:skaa enempää, jos todella et aio kellottaa.
Varmaan otan Katanan tai True spiritin koska nyt phenom II b55 kulkee vakio coolerilla 3.6 Ghz siedettävissä lämmöissä joten ehkä tulen hieman nostamaan jännitettä/kelloja.
En nyt viitsi muokata edellistä viestiäni kun tuli ihan uutta asiaa. Eli siis tänään tulee toivottavasti kotelo ja jäähy. Kannattaako jäähy asentaa puisella pöydällä ja onko hyvä poistaa kovettuneet tahnat kynsilakanpoistoaineella ja talouspaperilla. Miten tuo jäähy kannattaisi asentaa a) Puhaltaa katon kautta kuumat ilmat pihalle vai b) Puhaltaa takaa ulos?
Puinen pöytä on ihan hyvä. Itse olen tykännyt pitää emon antistaattista suojapussia emon alla, mutta voi olla hätävarjelun liioittelua. Vanhat tahnat pois talouspaperilla ja jos niin piukassa on ettei sillä lähde, niin isopropyylialkoholia eli isopropanolia on suositeltu liuottimeksi. Etanolikin käy joidenkin kokeilujen perusteella. Asetoniin suhtaudun vähän varauksella sen perusteella mitä se muoviosille tekee. Jos sekä katossa että takana on tuuletin, niin eipä tuolla suunnalla juuri käytännön merkitystä ole.