Uusi kiintolevy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Maccex 17.02.2010.

1. Maccex

Maccex Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei!

Käytössäni on tällä hetkellä WD CAVIAR 500GB SATA2 7200RPM 16MB -kiintolevy, joka Windows 7:n suorituskykymittarin mukaan on järjestelmäni pullonkaula. Olen ajatellut tämän tilalle jotain hieman tehokkaampaa kiintolevyä, johon kloonaisin nykyisen kiintolevyni Windows 7:n.

Kiintolevy on tällä hetkellä melko hidas, sillä siinä on vain 70 gigatavua vapaata tilaa. Tila on käymässä vähiin TV-tallenteiden vuoksi. Nykyiset ohjelmat ja muut ei-kriittiset tiedostot voisin huoletta jättää vanhalle kiintolevylle, mutta Windowsin haluaisin kloonata uudelle, tehokkaammalle, jotta saisin työskentelyyn suorituskykyä.

Käytän tietokonetta melko raskaasti; pelaaminen, videoeditointi ja kuvankäsittely, sekä taustalla pyörii ainiaan muita sovelluksia, kuten Internet-selain.

Millainen siis olisi loistava kiintolevy, jossa olisi suorituskykyä ja nopeutta pitkiin tietokonesessioihin ja nopeaan käynnistymiseen. Hinta saisi olla jossain alle 60 euron kieppeillä, toki muitakin voi aina ehdottaa.

2.  
  3. beget

beget Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
  4. Maccex

Maccex Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minun piti myös kysyä (tosin väärä alue sille), että miten kiintolevyjen kloonaus tehdään.

En oikein usko että mun kannattaisi SSD-kiintolevyihin turvautua. Luulen, ettei halpa emolevyni kykene suoriutumaan Kingstonin haasteista.

5. beget

beget Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Noiden SSD-levyjen bundle kitissä tulee mukana ohjelmat jolla levy kloonataan, mutta jos et sitä ole ostamassa, niin muilla ohjelmilla voi tehdä saman. Norton Ghost on omasta mielestäni paras, mutta se on maksullinen. Ilmaisia voi löytyä, mutta niistä en itse tiedä.

6. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    300GB Veloci Raptor, 3.5", SATAII/300, 16MB, 10000RPM
    Parikuukautta on kiintari pyörinyt, eikä ole valittamista selkeää parannusta kaikissa koneen toiminnoissa.

7. beget

beget Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kannattaa tietysti huomioida, että 10K RPM -asemat, kuten tuo velociraptor, maksaa enemmän kuin SSD-asemat (mutta ei per giga) ja ovat hieman hitaampia kuin hyvät SSD:t.

Jaa tämä sivu