Niin mussä voisi olla vika, kun minä laitoin koneeseen uuden emon, prossun ja muistit ja näyttöön ei tule kuvaa. Muistit on nämä: http://www.jimmspc.fi/tuote/AX3U1600GB2G9-3G laitettuna sinisiin muisti paikkoihin. prossu: i7 920 emo: Asrock x58 extreme Muuten kone siis vaikuttaa kaynnistyvän ihan ok.
piippaako se sun konees normisti ku starttaat, tossa nyt noi bios piipit jos piippaa omituisesti http://koti.mbnet.fi/pau/bios_koodit.html
Eikös käyttöjärjestelmä pidä asentaa uudestaan jos emolevyn vaihtaa hilppeineen? Voin olla väärässäkin mut muistelisin näin...Joku varmaan osaa korjata jos tietää paremmin.
Mutta eihän tuota käyttistä voi asentaa, JOS EI KONE KÄYNNISTY lainkaan!! "Muuten kone siis vaikuttaa kaynnistyvän ihan ok." Siis tuulettimet pyörivät, entä kiintolevyt ja asemat? Minkälainen poweri ja näyttis? Voitko kokeilla jossakin toisessa koneessa,että ovatko kunnossa? Muistit? CPU? On muuten tosi yleinen ja pottumainen vika!! Itselläkin ollut kakkoskoneessa. Vaihdoin powerin ja sillä lähti toiminaan.
Itse lähtisin ensinmäisenä näytönohjainta pyörittelemään ja uudelleen asentamaan jos näyttöön ei tule kuvaa. Jos emon piippaus tulee normaalisti niin näytönohjain vittuilee jotain tai sitten se vika on jossain muualla Silloin ei oikein auta kuin ottaa kaikki irti ja asentaa uudestaan. Jos ei vieläkään toimi niin sitten vasta vaihtelee osia ja kokeilee yksitellen missä vika voisi olla. Mut jotenkin jäänyt päähän et ei toimi jos ei asenna käyttistä uudestaan...
Alota nyt siitä mikä tehtaaltaki ekana tulee varmaa vastaukseks, eli BIOS.n muistin resetoinnilla. Jumperilla, patterin poistolla tai miten se ny kyseisessä lankussa kuuluukaan tehdä. Sitten, jollei auta, käy yhdellä muistilla kaiikki paikat läpi. Tämä ilman, kovoja, cd/dvd-asemia, äänikortteja, jne tarpeetonta... Ko.poweri on varmaan riittävä ja johdot paikoillaan?
Tosiaan ne kannattaa ottaa talteen eka, ellet ole jo ottanut ja vasta sitten miettiä miksi näyttis ei anna signaalia näytölle.
Ongelma ratkaistu laittamalla muistit valkoisiin paikkoihin. ja win 7 asennettu nyt uusiksi ja kaikki tärkeät tiedostot on ulkoisella kovolla. Eli nyt kone toimii ok.
kyllä se käyttis on asennettava uudelleen, jotta emo tunnistaa uudet komponentit liekkö kokemusta uudelleen asennuksesta ja onko XP Win7 vai joku muu käyttis ??
asenneetuna jo. ite olen aina tehnyt tuon niin että ensin laittanut uuden emon ja vasta sitten asentanut windowwssin uusiksi. ja toimii. Mutta miksi mulla nyt windows näyttää kelloiksi vain 1.6 GhZ
Energian säästö päällä BIOS.sta, varmaankin. Pistä rasitusta ja kato uudelleen. Ei se softa kovossa vaikuta tippaakaan siihen, ettei näyttö näytä edes BIOS,sia. Sit olis kyllä kovo sökö. Varmaan kannattaa kattella emon sivuilta uutta BIOS.sia ja jos löytyy asentaa se. Itellä ainakin(nyt kun kanta on vie "uus") tuonut muistin tunnistusta paremmaks. Sen jälkeen tietty CMOS.n resetointi ja asetusten uudelleen laitto.
miksköhän mulla heittää bluescreenin, kun yritän käynnistää everest ultimate editionia? Muuten kone toimii ok eikä muilla ohjelmilla tee tuota. Mikä muuten on tuon i7 920 prossun tj max?
Miten sait sen ongelman pois? Mitkä noista on virransäästö ominaisuuksia? http://www.aijaa.com/v.php?i=5741831.jpg
tuon speedstepin laitoin pois käytöstä aj nyt windows näyttee kellot 2.666 Ghz eli oikeat on nyt. Onko noista mikään muu virransäästö ominaisuus?