Oon yrittänyt googletella ja selailla netistä, et millä ohjelmalla tai niksillä voisin eheyttää mun ulkosen kovalevyn, mut en oo oikee löytäny mitää. Joten vastatkaa te viisaammat. Piriformin Defragglerilla ei onnistu ainakaa.
Pikaisen Googletuksen jälkeen löytyi yksi neuvo: "Käynnistä -> Suorita -> cmd Noin saadaan komento kehoite jonne saadaan sitten iskettyä komentoja vanhan dossin tyyliin... Sitten vaan kirjotat chkdsk [asema] /F" Varmaan käyttöjärjestelmä ois hyvä sanoa mikäli tuo ei auta ?
XP:ssä Komentorivi löytyy Apuohjelmat tai toi jo neuvottu cmd. Pitää sisällään dos komennon eheyttämiseen defrag. defrag /? antaa ohjeen, eli parametrit mitä siihen voi naputella lisäksi. p.s. Sattuu oleen rajoitetut oikeudet nyt käytössä 'Aseman eheyttämiseen tarvitaan järjestelmänvalvojan oikeudet' niin en pysty täsmällisemmin neuvomaan. Veikkaan että defrag X: X = aseman kirjain
Nii juu, win7 x64 käytössä. Mutta, ettei tälläsiin hommiin oo mitään erillistä ohjelmaa, kun oon lueskellut, että winukan oma eheytys olis jotenkin huonompi mitä noi muut? (esim defraggler yms.)