Tuulettimista kahden vaiheila...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Whatta Heck 19.04.2012.

1. Whatta Heck

Whatta Heck Senior member

Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Noniin oli tuossa alempana ketju kun dvd:tä suunnittelin eri asentoon kuin normaalisti.
    Kuitenkin se hiipui pois, sain oukkei vastauksia ja niistä kiitoksia.

Vain ja ainoastaan kysymys: Hiljaisuus/tehokkuus Slips Stream vai Gente Typhoon? Olisivat 120 mm ja 800 rpm. Tai toinen vaihtoehto: No Sliparin tiedän kyllä pörräävän 5 voltilla jolloin 1200 rpm voisi tulla kyseeseen. Helppo toteuttaa 1-0-2 kytkimellä. Mutta mitenkäs GT toimisi? Eipä ole tutuilla että voisi lainata/kuunnella.

Jos tähän vielä jotain kun itsellä päättämisen vaikeutta. Hyvää kevään jatkoa kuitenkin, Lapissa sataa lunta --> Suomi on pitkä maa.

2.  
  3. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    GT:t on yleisesti ottaen laadukkaita ja hiljaisia tuulettimia, tosin yhtä hyvin eivät poista lämpöä kuin sliparit, mutta GT:den etuna:

+ hiljainen
    + kuulalaakeroitu, joten voi laittaa vaikka kattoon

Kyllä itse pidän GT:itä hyvin laadukkaina, mutta silti itse tykkään siitä että 1900rpm slipari (joka on todella tehokas) on puhaltamassa ilmaa pois kotelosta (takaseinästä).

4. Whatta Heck

Whatta Heck Senior member

Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Kääntyi tuohon Slipariin, 1200 rpm jonka laittaisin 5v/ 12V.

Tuo 1900 rpm jo pitää varmaankin aikasmoista huminaa? Noh Jimmssin porukoille taas pakattavaa. Kiitti ric_91. Nyt on komponentit mietitty elikkäs lukitaan tämä vastaus...

Kuvia ryökäleestä matkan varrelta sitten jonkun ajan päästä.

5. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo kyllähän se 1900rpm tuottaa jo aika huminat koneesta, mutta jokainen toki tekee päätökset itse, itsellä taitaa olla 1400rmp gt katossa ja toimii siinä ihan hyvin.

varmasti tuolle 1200rpm sliparille löydät käyttöä ja ainahan tuulareita saa lisää jos teho ei riitä

Jaa tämä sivu