Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta siis kun prosessorini on 2,8 ghz ja koneellani on ohjelma TruboV EVO jolla prosessori on säädettynä 2 ghz, eli "kuristaako" tämä ohjelma sitä silloin? Ja voiko sen silloin asettaa 2,8 ghz ilman että mikään kärvähtää? Ja em. ohjelmalla on mahdollista kellottaa jotenka mikä olisi max kellotaajuus tälle? Sitten, kun sieltä saa myös säädettyä cpu, cpu/nb ja dram voltteja, eli kannattaako niihin kajota ja jos, niin mitä hyötyjä siitä on ?
Kellotukset kannattaa tehdä BIOSista. Noi ohjelmat on vähän niin ja näin. http://www.overclock.net/amd-cpus/720502-1055t-owners-club.html http://www.kitguru.net/components/cpu/zardon/overclocking-the-amd-1055t-3700mhz-out-of-the-box/ Tossa pari ohjetta kellotukseen.
Itse olen kyllä tykännyt tästä Phenomrstweakerista, saa munkin lankulla pidettyä idle kellot 800Mhz huolimatta kertoimen nostosta, biosista jos kellotan kertoimella, sammuttaa cool & quiet itsensä.
Tossa linkissä neuvottiin: CPU-NB Ratio x8 tai x9 Fsb/Dram Ratio AUTO Multiplier of memory 1:2:66 AMD turbo core technology disable No tuollaisia ei tästä biosista löytynyt että tietäiskö joku millä nimillä nämä vois olla? E: Sain tuon cpu fsb frequencyn 265 eli siihen 3,72 Ghz eli haittaako kun en em. muuttanut ?
Mulla on M4A87TD-EVO emo ja kyllä siellä BIOSissa ihan selvästi lukee AMD turbo core technology. BIOS versio on 0902.
Paat sen .romin vaikka muistitikulle ja biosissa on joku "flash" toiminto, en muista tarkemmin minkä niminen oli asuksissa.
Nyt sain Turbo Core Technologyn pois päältä. Mutta nyt kun on vain tämä cpu psb frequency säädetty 265, tietokone kaaatuilee esim. cod4 pelatessa ja jopa tätä viestiä kirjoittaessa kone jumiutui täysin. Elikkäs googlella en oikeen löytänyt vastausta mitkä nämä CPU-NB Ratio , FSB/DRAM Ratio ja multiplier of memory on tässä biosissa ?
Sun pitää säätää CPU ja CPU-NB voltteja sopiviksi. CPU-NB ratio on varmaankin NB frequency. DRAM ratio (multiplier of memory) on DRAM frequency. FSB on juuri tuo minkä säädit 265.