Toimiiko 64bit Windows 7 näillä?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Morsos 28.03.2010.

1. Morsos

Morsos Guest

Morjens,

Olen tässä miettinyt, että pitäisi uusi Windows hankkia, jotta saisi tuosta HD4870 näytönohjaimesta DirectX10-ominaisuudet hyötykäyttöön. Itse rakennettu pelikone kyseessä siis, näytönohjainta olen vain oikeastaan parannellut nyt viime vuosien aikana.

Nyt kuitenkin mietin tässä, että toimisiko 64-bit Windows 7 koneessani, kun emolevy on Abit AB9 Quadgt ja prosessori näyttäisi olevan laitehallinnan mukaan Intel Core 2 6420 (@ 2.13GHz).

Olen tässä nyt Googlettanut useamman tunnin ajan suurin piirtein tuloksitta. Haluaisin nyt sitten tietää, että onko nykyinen prosessorini 64-bit kelpoinen? Jos ei, mitä prosessoria suosittelisitte pelikoneeseen?

EDIT: Hah, hurjaa, löysin sitten heti tuosta automaattilinkin takaa, että AB9 QuadGT on 64-bit kelpoinen. Hieno uutinen. Nyt vain kiinnostaa, että onko nykyinen prosessorini 64-bit kelpoinen. http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/3417/abit_ab9_quadgt

EDIT2: Löytyi luultavasti prosessorikin tuolta AfterDawnin hintavertailusta. MIKSI EI NÄIN YKSINKERTAISESTI OLE ASIOITA ESITETTY MUILLA SIVUILLA? :O http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/3483/intel_core_2_duo_e6420

Jos asia on nyt sitten niin, että ei ole (mitä vahvasti luulen, onhan kyseessä muutaman vuoden vanha prosessori), niin tukeeko edes emolevyni 64-bit prosessoreita? Uuden prosessorin hankinta ei nimittäin kirpaise niin paljon kuin että joutuisin ostamaan niin emolevyn kuin prosessorinkin. :)

Kiitoksia etukäteen!

(Pahoittelen, jos viestiketju tuli kahteen kertaan. Aktivaatioprosessissa oli jotain lagihäikkää :))

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.03.2010
  2.  
  3. Betrayed

Betrayed Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    W7UA, lataa, asenna, katso mitä se kertoopi.

Jaa tämä sivu