Tietokoneen jäähdytys.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tonioce 17.11.2010.

1. Tonioce

Tonioce Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei! Olen lähes joka koneeni ostanut nk. "pakettikoneina" ja en ole niiden sisältöihin tutustunut lähes lainkaan. Minulla on toki perustietämys tietokoneen osista ja niiden funktioista.

Olen jo pitkään ajatellut uuden tietokoneen hankitaa, mutta tällä kertaa ajattelin koota tietokoneen itse. Ongelmaksi on muodostunut jäähdytys. Jos saisin pari valaisevaa vastausta seuraaviin kysymyksiin, olisin erittäin kiitollinen.

Useiden prosessorien mukana tulee oma tuuletin, pitäisikö se vaihtaa / tarvitsenko jotain siihen lisäksi?

Mitä muita tuulettimia / jäähdyttimiä kannattaisi hankkia?

2.  
  3. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Ei tartte vaihtaa. Monet boxed jäähyt on kyl äänekkäitä. Riippuu paljo kans minkä prossun ostat.

Koppaan voi pistää tuulettimia lisää jos tarvittee. Riippuu osien kuumuudesta tarviiko ja kopasta. Monissa kopissa on valmiina.

4. Tonioce

Tonioce Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajatuksissa olisi tuo amd phenom II x6 1055t-prossu enkä turbo-modea ainakaan käyttäisi niin pitäisi varmasti sen oma tuuletin kelvata ja sillä äänekkyydellä ei ole väliä kuhan ei vain hajoaisi mikään...

Eli jos kokoaisin koneen ja esim. parin päivän ajan tarkkailisin lämpötiloja niin vetäisin johtopäätökset, että tarvitsenko lisää jäähdytystä

5. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  6. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Tuskin tarviit, ei se hajoo mut äänekäs kyl on. turbo mode ei paljoo vaikuta lämpöihin.

Näin.

7. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse kyllä suosittelisin hankimaan vähintään yhden kotelotuulettimen (jollei kotelon mukana tule) ja asentamaan sen kopan taakse/ylös poistamaan ilmaa kotelosta. Näin saat kopan sisälle pienne ilmankierron eikä kaikki lämminilma poistu vain (suurimmaksiosaksi) virtalähteen kautta.

Näinhän ei siis ole pakko toimia, tämä on vain oma suositukseni.

8. Tonioce

Tonioce Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hieman katsellut tätä koppaa, pääosin hinnan / näön vuoksi, näyttäisi tulevan mukana nuita tuulettimiakin, onko mielipidettä kopasta?

9. Tanskila

Tanskila Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siisti kotelo ja ilma kiertää, paitsi toi kantokahva ei omaan käteen sopinu, sen verran kulmikkaat reunat et häijyä teki kanniskella, myöskään hd 5870 ei mahtunut niin kakkos koneeseen meni. Muuten kyllä tyylikäs kotelo

Jaa tämä sivu