Tietokoneen etupaneelin kuulokeliitännästä vain hiljaista ääntä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jststrtd 03.12.2009.

1. jststrtd

jststrtd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma siis tuossa, etupaneelista saa ulos ääntä mutta kovin hiljaista (kaikki nupit on kaakossa tietokoneessa ja takaa tulee hyvin).
    En nyt muista edes kumpi kaapeli on emolevyllä kiinni (HD audio/Ac 97), mutta muistaakseni toisella ei kuulunut pihaustakaan.
    Vähän epämääräistä sen takia kun kaveri kasasi koneen ja sillä on sama ongelma. Siksi asia nousikin nyt taas, minua ongelma ei haittaa.

Emolevyinä minulla ASUS P5K-SE/EPU ja kaverilla AsRock M3A770DE, koteloina tavalliset halvat tornit.

En tiiä onko tää raudasta kiinni, mutta softan puolelta en mitään oo keksiny niin siksi tälle alueelle.

2.  
  3. jurppi12

jurppi12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kato kumpi sulla noista on (hd audio vai ac97 audio) sitten kato BIOSista onko se "enabled", sitten päivitä ajurit uusimmiksi, ja koita sitten, katso vielä että plugi on kunnolla kiinni mihin laitat sen, ja paina windowsissa kellon vierestä kaiuttimen kuvaa ja valise ominaisuudet ja ota sieltä kaikki käyttöön, ja laita sitten kaikki täysille, ja näät siitä kauittimen kuvasta mikä audio sulla on

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mihin se ääni menee liittimestä?
    Kuulokkeet vai linja-tasoiseen akttivikaiuttimeen tai stereoihin?

Kuulokeliitäntä ei puske tarpeeks vahvaa signaalia line-in laitteeseen.

5. jststrtd

jststrtd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla ei ollutkaan kuin AC 97 kaapeli, sain siitä ainakin itelleni ääntä. Kaverikin ilmoitti että nyt kuuluu, vissiinkin sitten ihan normaalisti. Etupaneelin usbissa olevan wlan-tikku kuulemma tuottaa häiriöääniä, mutta se pääsee siitä eroon.

Tarkoituksena oli siis kuulokkeisiin saada ääntä.

Jaa tämä sivu