Tietokone kaatuu randomisti.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi akepro 05.09.2012.

1. akepro

akepro Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,
    eli minulla on ongelma tietokoneen kanssa, että se kaatuu satunnaisesti, hiiri ja näppäimistö jäätyy eikä kone vastaa mihinkään käskyyn.
    Muistit pitäisi olla ok, sillä olen ajanut Memtestin useita tunteja.
    Tietokoneessa on asennettuna Windows 7 64 bit ja on ollut asennettuna monia Linux distroja. Ongelmat esiintyivät aluksi pääasiassa Linuxissa ja Windowsia en ole käyttänyt kovin usein. Nyt olen käyttänyt Windowsia useammin johtuen siitä, että meni hermot siihen, että kone jäätyi.
    Olen käyttänyt molemmissa kahta näyttöä. Omat epäilykset ovat, että joko virtalähteessä ei ole tarpeeksi tehoja tai emolevy olisi sökö.
    Ongelmat ilmenevät usein myös silloin, kun olen kytkenyt USB-muistitikun koneeseen, jolloin tietokone jäätyy myöskin.

Tietokoneen speksejä:
    Power Corsair VX550W
    AMD Phenom II X4 955 BLACK EDITION
    ASUS M4A78T-E
    Kovalevy Samsung F3 1 TB SATA2 7200 RPM 32 MB
    Muistit Kingston 4 GB 1600 MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT2 B
    Näytönohjan AMD Radeon 6770 1 TB.

Viimeksi muokattu: 05.09.2012
  2.  
  3. Whatta Heck

Whatta Heck Senior member

Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Oletkos kellottanut prossua? Tuo virtalähde ei pitäisi olla pöllömpi (VX-sarjaa) mutta helpoin olisi varmaankin kokeilla jollain toisella powerilla. Isompi homma vaihtaa emolevy. :(

4. akepro

akepro Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole kellottanut. Myöskään muisteja en ole kellottanut toimimaan 1600 MHz, vaan ne toimivat 1333 MHz emolevystä johtuen. Tuo muistien kellotus on itselle vierasta, joten siitä johtuen en ole tohtinut kellottaa niitä toimimaan 1600 MHz taajuudella. Pelkkä kellotaajuuden nosto johtaa yleensä siihen, että kone ei käynnisty, jolloin täytyy ladata Biosin oletukset.

5. Gereti

Gereti Senior member

Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    etkä taida edes hyötyä 1600mhz muisteista,kun phenomi tukee vakiona vain 1333mhz muisteja

Jaa tämä sivu