Olisiko mitään keinoa parantaa tiedonsiirtonopeutta kovalevyltä(paitsi uusi kovo)Windowsin suorituskyky testin mukaan pisteet muilta osin 7.2 paitsi tämä kovo 5.9.Emolevy on asus p5q enkä löytänyt ajureita joita olisi voinut päivittää.(Siis ei ollut uudempia)Biosin ko.asetukset ovat kaikki "auto"Kovalevy on seagate barracuda 750gb ,es,sata2/3gb/s,32mb.720
eipä taida olla muuta kuin kovalevyn eheytys. ja eikä sekään siirtonopeutta lisää, nopeuttaa vaan tiedonhakemista. eli ei
Mihinkäs sitä siirtonopeutta lisää tarvitaan? No ohjelmat käynnistyy nopeammin. Tämän voi myös kiertää kun valitsee tehokkaammin koodatun, pienempi kokoisen ohjelman joka kykenee täysin samaan. Tai ei sisällä tarpeettomia tilpehöörejä. Esim. tekstinkäsittelyyn MS Wordin tilalle vaikka Abiword, joka on hyvinkin wordin kaltainen. Vai mitä sovelluksia käytät? Pelejä. No joo osassa on tyhmästi pitkiä välilatauksia kenttien välillä, tai jopa kentän jostain alueesta toiseen siirryttäessä. (Lue pelien arvosteluja, jos mainitaan miinuksena pitkät/jatkuvat latausajat, harkitse kiinnostaako.) Tiedostojen varmuuskopiointi asemasta toiseen. Tarviiko sitä tehdä samaan aikaan kuin tekee muuta? Klikkaa viimeiseksi toimenpiteeksi 'Sammuta' hommaan. Tai automatisoi hoitmaan itsekseen. Kannataako tommoisia "suorituskyky kolunumeroin" liikaa tujottella ja analysoida mitä pitäisi parantaa. Mihinkäs sitä siirtonopeutta lisää tarvitaan? Tai missä sen puute tulee vastaan?
Windowsin pistesysteemi on huonoin kokoonpanovertailu mihin olen missään törmännyt. Sillä ei ole mitään merkitystä minkään käytännön suorituskyvyn kannalta. Winukka on mm. antanut vanhalle kovalevylle ja uudelle SSD:lle samat pisteet, joten paras kun suljet koko ikkunan pois häiritsemästä. E: typoja.
Itse en ole oikeastaan nähnyt muuta pistearvoa kuin 5,9 kovoissa. Oli kyse omasta, kaverin koneesta taikka työpaikan koneesta. Kuten jo aiemmin sanottiin, noita windowsin pistemääriä ei kannata edes katsoa. Ehkä korkeintaan pienessä hiivassa niita on kiva ihmetellä, mutta mitään käytännön merkitystä niillä pisteillä ei ole.
Lähinnä videoiden kanssa puuhastelen.Ei tämän masiinan suorituskyky kyllä ihan sitä ole mitä voisi olettaa.
Joo 5.9 tuntuu olevan tuo vakio arvo kovolle kun itelläkii näyttää samaa. Kyllä tuo kovos sen verta uutta mallia on ja hyvänkokonen välimuistikii löytyy, joten kyllähä tuon luulis piisaavan.
Ei ainakaan muista nähneeni tapausta jossa normikovo sais yli 5,9. Levyn ruksutukseen auttaa tosiaan SSD.
Jos haet sitä täyttä 7.9 sillä windowsin hienolla järjestelmä luokitus kakalla,niin voin sanoa että ei anna edes SSD kovolla sitä 7.9 antaa vaan 7.2 joten sitten kannattaa varmaan hankkia Revodrive 1 tai X2.
jännä homma koska toi sun intel on hitaampi ku gskillin kovo mikä mulla on koneessa ja mulla on vielä teran kovot raidissa koneessa.