Joo eli mulla on kaikki osat ja tarvitsen vain prossun. Emo: GA-MA78GPM-DS2H Eli aika jännä kun gigabyten sivulla lukee että tukee AM3, mutta manuaalissa vain AM2 ja AM2+. Joten linkkiä mieluiten joku X4 joka maksaa n. 150e EDIT: Onko kannattava ostos? http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/5586/amd_phenom_x4_9550
Eli emolevyn saat tukemaan AM3 prosessoria BIOS:sin päivityksellä eli joudut flashaamaan biossin. Biossin flashauksessa täytyy olla todella tarkka, että valikoi oikean version eikä sitä saa missään nimessä keskeyttää. Phenom I:set ovat todella hitaita verrattuna uusiin Pheneom II:siin, joten en kannattaisi ostamaan tuota vanhaa mallia. Saat 150€ Phenom II X4 955BE:n, joka on toiseksi nopein AMD:n prosessori tällä hetkellä ja todella hyvä ostos. Mutta joudut sitä varten päivittämään BIOSsisi eli riippuu itsestäsi miten haluat edetä tästä. Jos et itse halua BIOSsia fläshätä tietokone liikkeet varmasti hoitavat sen maksua vastaan.
Ok, eli osatkin olen ostanut paikallisesta liikkeestä ja ne sen varmaan tekis, mutta onko tuo vaikeaa jos itse tekisi?
AM2+ ja AM3 on melkein sama kanta. Käytännössä AM3 meinaa että emo tukee DDR3 ja AM2+ on sitten DDR2 emoille. Tuo 955 BE tukee DDR2 ja DDR3 muisteja.
Tälläiset turhat viestit voi jättää Afterdawnin myynti osioon, koska henkilö on ilmiselvästi etsimässä tehokasta prosessoria, ei vanhentunutta.