Tarkka hiiri löysällä rullalla?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Raattis 04.07.2010.

1. Raattis

Raattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hankin uutta hiirtä työkäyttöön, ja työn tarkkuudesta johtuen olen harkinnut jopa pelikäyttöön suunniteltuja hiiriä, näissä kuitenkin käsittääkseni ruukaa olla melko jäykkä keskirulla. Työssä (CAD-piirtämistä) tarvii zoomailla paljon hiiren rullalla, ja jos rulla on liian jäykkä kuluttaa se sormen nahan puhki.

Nykyisessä, kuluneessa Microsoftin optisessa hiiressä on käytössä löystynyt keskirulla, mutta valitettavasti sen vasen nappi on siinä määrin loppuun käytetty, että se tuplaklikkailee milloin sattuu. Olisi myös hienoa, jos uudessa hiiressä olisi pari peukalo nappia (back, forward).

Tiedän logitechin "super rullaavat" hiiret, joissa saa hiiren rullan kitkan kokonaan pois, mutta tämä ei ole etsimäni ominaisuus. Razor DeathAdder vaikutti hyvältä, kunnes yhdessä videossa viimeinkin kajottiin sen rullaan, josta kuuluikin sitten jäykkyyttä indikoiva voimakas naksunta. Onko kellään kokemusta kyseisestä hiirestä? Onko rulla tosiaan yhtä jäykkä kuin äänestä voisi päätellä?

Entä muita ehdotuksia (viisinappiseksi,) löysärullaiseksi, tarkaksi työhiireksi?

2.  
  3. lein0

lein0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Microsoftin wireless laser mouse 5000.Edullinen ja löytyy löysä ja naksumaton rulla sekä kummallakin puolella hiirtä ohjelmoitavat napit.

4. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    VX ja MX revolutionissa löytyy kaipaamasi rulla

5. Raattis

Raattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö noissa ole juuri se kitkaton rulla, joka tavallisessa tilassa naksuu? Sellasta en halua. Haluan sellasen joka on suht löysä koko ajan. Sillä on tarkoitus Zoomailla ees-taas jatkuvasti eikä vain plärätä dokumentteja alusta loppuun.

Kiitos ehdotuksesta. Minulla tosin on jo käyttämättömänä Microsoftin vastaavanlainen hiiri, ja sen sivuttaisskrollauksen vetelyys teki keskinapin painamisesta aivan liian haastavaa, sitä oli rasittava käyttää. Minulla oli myös joskus vähän aikaa tämä hiiri, ja se oli liian epätarkka ja hidas, mikä on saanut minut epäilemään langattomien hiirin tarkkuutta ja nopeutta, koska tuo oli jokseenkin hintava malli.

Onko sinulla (ollut) kyseinen hiiri? Onko sen sivuttaisrullaus vähemmän vetelä kuin varhaisempien mallien? Entä oletkö käyttänyt sitä pelikäytössä tai tarkkuutta vaativassa työssä?

6. Larexu

Larexu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    logitech g9? Se ie taida kyllä olla sieltä halvimmasta päästä, mutta itse ainakin olen tyytyväinen.

Viimeksi muokattu: 05.07.2010
  7. Raattis

Raattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten jäykkä se rulla on normitilassa? Tuo vaikuttaisi hyvältä.

8. muranziel

muranziel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä suosittelisin Logitech G500. Tekniikalta (lähes)sama, hieman halvempi ja mielestäni paremmin muotoiltu ja peukalonappien sijoittelu on järkevämpi.

9. leinmi

leinmi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itelläni tuo logitechin g500 pirun hyvä hiiri ja kysymyksees vastaus ni omasta mielestä rulla on juuri sopiva

Jaa tämä sivu