1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SSD:n lisäys koneeseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Haka1a 24.03.2014.

  1. Haka1a

    Haka1a Member

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moikka kaikille! Ongelmanani on että tietokoneeni käynnistyy nykyään todella hitaasti johtuen vanhoista kovalevyistä. Olen suunnitellut SSD:n ostamista, mutta minulla olisi 2 vaihtoehtoa:
    -Ostaa 240gb SSD ja laittaa kaikki tiedostot mitä koneestani löytyy sinne ~130-140gb
    tai
    -Ostaa 120gb SSD ja laittaa sinne käyttöjärjestelmä ja lisäksi ostaa uusi 1TB tavallinen kovalevy (WD Caviar Blue) jonne laittaisin ohjelmatiedostot ja käyttäjätiedostot jne..
    Ongelmani ainostaan on että kaikki tiedostoni ovat yhdella asemalla tällä hetkellä (C:), enkä tiedä miten näiden kloonaus sitten onnistuisi.
    Käyttöjärjestelmän uudelleenasentaminenkaan ei oikein onnistu koska olen kadottanut asennuslevyt :(.
    Osaisiko joku kertoa kumpi ratkaisuista olisi järkevämpi, ja miten käytännössä tämä toimenpide tapahtuisi.
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Käyttiksen asennustiedostot saa netistä ja asennus onnistuu, kunhan tiedät lisenssikoodin. Muutenkin asentaisin SSD:lle puhtaan käyttiksen, jotta asetukset olisivat heti kunnossa ja turha roina pois hidastamasta uutta nopeaa levyä.

    Jos vanha levy toimii, niin osta SSD, johon mahtuvat käyttis ja ohjelmat ja pidä vanha levy varastolevynä musa-, kuva-, ja muille tiedostoille, jotka eivät erityisesti nopeasta levystä hyödy.
     
  4. Haka1a

    Haka1a Member

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, no taidan tehdä niin että ostan 120gb SSD, ja säilytän toisen vanhoista 500gb kovoistani. Uudelleenasennan käyttiksen suoraan SSD:lle ja tärkeimmät pelit asennan sinne (?). Loput ohjelmat ja kuva- sekä musiikkitiedostot HDD:lle. Kuulostaako järkevältä?
     
  5. Boss93

    Boss93 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2011
    Viestejä:
    972
    Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Näin olen itse tavannut toimia, eli Käyttis + Tärkeimmät(useiten käytetyt) softat SSD:lle ja loput sitten muille kovoille.
     
  6. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Ota suoriltaan isompi SSD, niin ei tarvitse tunkea sitä täyteen asti. SSD-levyssä olisi hyvä pitää vähintään 10% tyhjää tilaa.

    Katso hintoja ja mietippä nyt viellä: Crucial M500 240GB ja PNY 240GB
     

Jaa tämä sivu