Skaalaus ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nurmikkoo 18.08.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. nurmikkoo

nurmikkoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, eli ongelma on ettei suostu skaalaamaan kuvaa 4:3:ksi fullscreen peleissä.

Näytönohjain: NVIDIA 8800GTS (512mb)
    Monitori: Samsung Syncmaster 2233RZ

Eli sen olen saanut tietooni, ettei ajurit vaikuta mitenkään. 8x -sarjaisissa on piirissä jotain erillailla (skaalaus bugi ilmeisesti), mutta tähän on olemassa korjauspaketti NVIDIA:n sivulta joka sallii skaalauksen (testasin ja toimi 5päivää), mutta nyt on lopettanut skaalauksen tekemisen kokonaan. Fullscreenillä on hirveää yrittää pelaa 22" näytöllä 8x6 resoilla (omamielipide enkä aijo tottua fullscreeniin). Hauskinta tässä on, että mikäli tietokone ja näyttö on pystynyt skaalaamaan edes KERRAN, niin teoriassa on täysinmahdollista että se saataisiin toimimaan JOKA KERTA ja PYSYVÄSTI. Joten pidän täysin 99% mahdollisuutena sitä, ettei minun tarvitse ostaa erisarjaista näytönohjainta että saan pelkästään skaalauksen toimimaan, VAAN että tähän löytyy joku täysin toimiva systeemi.

Olen laittanut kyseisen skaalausfixin (asentaa registeriin jotain fiksausta jolla toimii) niin aina käynnistyksen alussa rullaamaan itsensä (varmuudeksi, tuskin haittakaan pitäisi olla). Jos sammutin välillä vanhan pelin, käynnistin uudestaan niin skaalaukset olivat hävinneet -> reboot auttoi, muttei enään.

Joten kysyisin että jos joku on kyseiseen ongelmaan törmännyt itseomakohtaisesti ja on löytänyt paremman softan jolla skaalaus saadaan toimimaan niin olisi upeata jos voisit auttaa.

Viimeksi muokattu: 18.08.2010
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu