Sekä 5.1 järjestelmä että vahvistin kiinni tietokoneeseen?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi dovien 18.08.2009.

1. dovien

dovien Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on tietokoneen emolevyssä (Asus P5K) kiinni logitechin 5.1 kaiuttimet. Haluaisin tämän lisäksi liittää tietokoneeseen vahvistimen Yamaha RX-V363 ja siinä olevat kaksi suurempaa kaiutinta. Kun kytken Antec Sonata 3 kotelon etulevyyn 3.5->2RCA liittimen niin Realtek HD Audiohallinta kysyy mikä laite on kytketty (Line in, mic in, kuuloke, etukaiutin lähtö, takakaiutin lähtö ym). Äänen saan kuulumaan kun valitsen etukaiutin lähtö, mutta silloin ei 5.1 äänet sisältävissä elokuvissa kuulu ääniä vahvistimen kautta. Onko siis mahdollista saada kuulumaan 5.1 äänet sekä tietokoneen kaiuttimista ja vahvistimesta samaan aikaan?

Onnistuisiko ostamalla äänikortin jossa olisi optinen äänilähtö jolloin liittäisi 3.5mm liittimillä tietokoneen kaiuttimet äänikorttiin ja optisella liitännällä vahvistimen äänikorttiin? Tai jos yhdistäisi kaiuttimet emolevyn ääniliittimiin ja vahvistimen erilliseen äänikortiin? Tällä hetkellä tietokoneessa ei ole erillistä äänikorttia.

2.  
  3. jurppi12

jurppi12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    taitaa mennä jos siin äänikortis on se spidf eli optinen sillä mulla on ainaki kotiteatterit kiinni ja hyvin on toiminu mut siis mulla ne kotiteatterit 40" tvssä

Jaa tämä sivu