1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Scythe katana 3 vs. Corsair Hydro H40

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Boss93 03.06.2013.

  1. Boss93

    Boss93 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2011
    Viestejä:
    972
    Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Eli. Itselläni on tällä hetkellä Scythen katana3 prossujäähy, ja mietin vain, että olisiko tuo Hydro H40 hiljaisempi ja/tai tehokkaampi kuin Katana. Lisäksi mietin sellaista, että jos tuon H40:n hankin, niin voiko siihen/ hyödyttääkö asentaa toista ropelia, jolloin tulisi ns. Push & pull asetelma.
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    kyl noihin mielestäni push&Pull pitäisi sopia,mutta en kyllä H40:ntä ottas ton katana3 tilalle,en usko siitä tulevan suurtakaan hyötyä,tosin itse suunnittelin kovasti tuollaisen ostoa parin kuukauden päästä,tosin silloin en maksa veroja mokomasta,jolloin hintakin olisi järkevä...
     
  4. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Itse olen ymmärtänyt, että nuo pienellä lauhdittimella olevat mallit hyötyvät tuosta push & pull setistä enemmän kuin suuremmalla lauhdittimella olevat jäähyt, eli ihan järkevä ratkaisu. Hiljaisuudesta en tiedä, mutta todennäköisesti jäähdytysteho on parempi edelliseen jäähyyn verrattuna. Nuo Katanat eivät tietääkseni ole siihen kovimpaan kellotukseen suunnattuja.

    Nyt menee vähän OT, mutta itse en ole ymmärtänyt noiden nestejäähyjen hienoutta. Loppujen lopuksi toimintaperiaate on sama kuin ilmajäähyissä: väliaineella johdetaan prossun tuottama lämpö pois lauduttimeen, jota jäähdytetään flektillä. Moni perustelee nestejäähyyn siirtymisen sillä, että haetaan hiljaisuutta. Omien kokemusten perusteella hyvillä flekteillä varustetta tornijäähy vaikuttaa hiljaisemmalta kuin moni nestejäähy. Nestejäähyissä se pumppu tuo oman äänensä, joka on tietysti hyvin valmistajakohtainen ongelma.

    Nestejäähyt on mielestäni siistimmän näköisiä (jos tätä piirrettä arvostaa) ja korkeiden muistejen kanssa ei tule ongelmia, mutta kun hinta nousee halvimmissakin nestejäähyissä melkein 60€ pintaan, niin en kyllä itse näe noita järkevänä vaihtoehtona. Varsinkin, kun 60€ arvoiset tornijäähyt monesti ovat tehoissaan samalla tasolla karvalakki nestesettien kanssa. Lisäksi Googlella löytyy aika isot määrät kertomuksia, missä nestejäähyn pumppu on sanonut itsensä irti suht lyhyenkin käytön jälkeen, joten nuo häviävät luotettavuudessaankin tornijäähyille.

    En tiedä onko tästä avautumisesta nyt hyötyä kenellekkään, toin vain oman kantani esille.
     
  5. Boss93

    Boss93 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2011
    Viestejä:
    972
    Kiitokset:
    33
    Pisteet:
    38
    Kiitoksia näistä kommenteista. Vastauksienne perusteella taidan pysyä ainakin toistaiseksi katanassa ja harkita vesijäähyä vasta, kun löytyy tarvetta ja parempi budjetti.
     

Jaa tämä sivu