1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sata 2 kovalevy sata 3 liitäntään? Marvel vai Intel?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi iihmemies 29.09.2011.

  1. iihmemies

    iihmemies Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minun emo on Asus P8P67, jossa on 4 sata 2 liitäntää ja 4 sata 3 liitäntää.
    Minulla on 5 sata 2 kovalevyä, joten voinko laittaa yhden kovalevyuistä sata 3 liitäntään?

    Minulla on sata 3 SSD, kannattaako se laittaa Marvellin ja Intelin sata 3 väylään? Mitä eroa niissä on?
    Jos olen jo laittanut SSD:n Marvellin sata 3 väylään ja asentanut käyttöjärjestelmän, voinko vaihtaa sen Intelin sata 3 väylään, ilman että tarvii asentaa win7 uudestaan?
     
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Lihavoituihin järjestyksessä:

    Kyllä.

    Intelin

    Marvel on erillisellä piirillä, Intel piirisarjassa.

    Todennäkösesti voit laittaa, en kummiskaan vaihtais jos se käyttiksen sisältämä levy on jo Marvelissa valmiiks.
     
  4. iihmemies

    iihmemies Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On tuo sata 2 näköjään kumminkin päin yhteensopiva, kun testasin. Kun vaihdoin tuon SSD:n tuohon intelin sataväylään ja emosta boot asetuksista, että lukee siitä ensin, niin lähtee ihan normaalisti päälle ja toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2011
  5. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Noinhan sen pitäisiki mennä. Ite en yleensä viitti muokata toimivaa kokoonpanoo turhan takia, "pitäis toimia" on usein "ei toimi" :)
     

Jaa tämä sivu