ruutu jäätyy pelikäytössä..

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Atmotion 14.05.2010.

1. Atmotion

Atmotion Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä olen huomannut satunnaisesti (mutta useammin ja useammin) kuvan jäätymistä peleissä. Joskus se tapahtuu pelin latauksen aikana ja joskus kesken itse pelin. Jäätynyt ruutu pysyy suunilleen minuutin verran ja palaa normaaliin toimintaansa sen jälkeen ja sama toistuu noin 5-30 min välein. Lämmöt olen katsonut ja ne on näyttiksen kohdalla suunilleen 70 astetta rasituksessa (aika normaalihko ilmeisesti), noin 50 astetta kovoissa ja noin 60 astetta prossussa. Haluaisin paikallistaa vian jotta tiedän meneekö osia takuuseen vai onko jokin helpompi ratkaisu. Kone siis toimi aiemmin moitteitta (300w perus poweri ja GF 9600GT) ja muuten sama kokoonpano paitsi että käyttiksenä oli pelkkä XP Pro.

Ostin juuri uuden näyttiksen ja powerin koneeseeni (noin pari viikkoa vanhat). Listaan tähän tietoja koneesta (speccy):

- MS Windows Vista Business 64-bit SP2
    - Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
    - 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 408MHz 5-5-5-18
    - http://www.abit.com.tw/ IP35 (Intel P35+ICH9R) (Socket 775)
    - Generic PnP Monitor on NVIDIA GeForce GTX 260
    2688MB GeForce GTX 260 (ASUStek Computer Inc) [ENGTX260/2DI/896MD3]
    - 640GB Western Digital WDC WD6400AAKS-00H2B0 ATA Device (IDE)
    640GB Western Digital WDC WD6400AAKS-65A7B0 ATA Device (IDE)
    [molemmat on SATA kovalevyjä]
    - Poweri on OCZ ModXStream Pro 600W ATX-virtalähde

Olen asentanut vistan kahteen kertaan puhtaalle formatoidulle kovolle ja ajanut virus scannit pariin kertaan molemmille kovoille. Olen asentanut myös nvidian uusimmat ajurit muutamaan otteeseen ilman mitään vaikutusta ongelmaani.

Jos osaatte neuvoa miten etenisin tästä ja jos tarvitsette tarkempia tietoja niin onnistuu kyllä. Vielä mainitsen että toisella kovolla on asennettuna Windows XP Pro mikäli se vaikuttaa mihinkään.

Edit1: Pelit jossa ruutu jäätyy ovat toistaiseksi siis GTA4, World of Warcraft, Dirt2 ja GRID. Windowsin käyttö, videoiden katselu ja periaatteessa kaikki muu kummasti toimii täysin normaalisti..

Viimeksi muokattu: 14.05.2010
  2.  
  3. Atmotion

Atmotion Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asia selvisi. Laitoin kovot erilleen kotelon sisällä ja niiden lämmöt putosi 15 astetta samantien. Pikku vika ja taas toimii. Kiitokset.

Viimeksi muokattu: 15.05.2010

Jaa tämä sivu