Ostin serkultani yhden gb:n RAM muistin, koska muistelin, että itselläni olisi ollut vain 512 MB:tä tai jotain. En kylläkään tiedä, mistä olen saanut tälläisen päähäni. Kait löysin sen tiedon jostain. Mutta nyt haluasin siis tietää, että mistä sen voi katsoa. Että oliko minulla varmista sen verran? Sitten toinen kysymys: Jos minulla nyt on se 512 MB muisti, niin onko tuon uuden asentamisessa mitää erikoisjutttuja mitä pitäisi tehdä? Ja kaikki muistityypithän eivät sovi kaikkeen. Joten mistä sen voisi katsoa? Ja ostamani muistin paketissa lukee 1GB PC2? Onko se joku muistityyppi? Toivottavasti tämä tuli oikeaan paikkaan, eikä tälläistä ollut ennestään. Niin, ja toivottavasti saitte puheista selvää. Kiitos jo etukäteen.
DDR, DDR2 ja DDR3 kertovat muistityypin. Lataa CPU-Z ja katso Memory-välilehdestä tyyppi (Type) ja muistin määrä (Size).
Kiitos, tuo auttoi! RAMini on siis 512 mb:nen ja tyyppi on DDR. Nyt pitäisi vielä selvittää, että mikä on ostamani RAMin tyyppi. *Avaa mukana tulleen ohjekirjan* En löytänyt vastausta. Aloin sitten tutkimaan itse muistia (tai mikä onkaan), ja siinähän luki pienellä "DDR2". Eli pystynkö asentamaan sitä koneeseen?